De små tingene

mars 13, 2010, kl. 15:37 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 17 kommentarer
Stikkord: , ,

Det er de små tingene som til sammen gjør det.

…som å høre Joni Mitchell mens jeg spiser frokost

…som at det å lage middag ikke føles som et dagsverk, eller kanskje et ukesverk

…som å prøve bukser i trangt og varmt prøverom uten å føle behov for å legge meg ned der og da

…som å være ute med gode venner og ikke streve med å henge med i samtalen

…som at jeg innimellom er kjapp i replikken

…som å sitte på bar med høy musikk og det er musikk jeg hører, og ikke støy som gjør vondt i kroppen

…som å ha litt mer tempo i kroppen når jeg trasker rundt i grønne støvler

…som å høre på musikk mens jeg vasker opp og rocke skikkelig med musikken og danse langs kjøkkenbenken (sikkert til stor underholdning for de som jobber på kontorlokalet med utsikt til min leilighet)

…som å ha rødvin i glasset

…som at noen sier at «i dag var det litt som den gode, gamle Tante Grønn var tilbake»

Det er alle de små tingene som til sammen gjør dagene litt grønnere.

17 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ja. Det har du så rett i! Håper det er virkelighet og ikke bare drøm. 🙂

  2. For en herlig bloggpost! Den gjorde meg skikkelig glad! Det med å ikke måtte legge seg rett ned (å ha lyst til å helle en flaske vann over seg) i prøverommet tror jeg ikke folk som ikke har opplevd det kan tenke seg engang. Men gud for en lettelse når man kommer dit!

    Syng og dans du, det gjør at hjertet mitt synger! Skulle nesten ønske det var min utsikt! 🙂

    Fantastisk! ❤

  3. Det er lykke det!
    Et nydelig innlegg med mye positivitet og livsglede 😀
    Ønsker deg alt godt videre og håper du får oppleve mer og mer av dette!
    Ha en herlig helg 😀
    Klem Lokki

  4. Oi, det var et supert stykke lesning her på lørdagskvelden! Så mange små skritt i rett retning er bare deilig å høre om og nå går det jo dessuten mot vår og grønnere tider.
    Vi tar et glass rødvin for deg her i huset ikveld og gleder oss stort til å sees om ikke lenge 🙂

  5. Slik er det med ME. Ting man før tok som en selvfølge gir nå glede. Og tenk alt du har å glede deg over i fremtiden! Jeg tror man lever sterkere etter det man har vært igjennom, på det sykeste. Det er som å miste seg selv, for så å finne seg selv igjen i en bedre utgave. Livet blir aldri mer det samme på godt og vondt, men på sikt, -mest på godt. Lykke til videre!

  6. Tommel opp!

  7. Å men jeg ser frem til å komme dit……men jeg gleder meg likevel over at du allerede er der. Var i Familieselskap i går….med stor F og «holdt ut» i litt over 1 time…..vanligvis kommer jeg først og går sist………men jeg skal smile hver dag og ikke synes synd på meg selv….bare av og til ;O)Er det lov eller????

  8. Høres ut som om du går en fin grønn vår imøte! Nyt!

    hopeful

  9. Herlig! 🙂

  10. Og dagene blir enda litt grønnere av alle de fine kommentarene 🙂

    «Det er som å miste seg selv, for så å finne seg selv igjen i en bedre utgave» skrev Hanna. Det er jammen meg noe av det klokeste og fineste jeg har hørt på lenge.

    • Tusen takk! Det varmet, nå ble de siste minuttene av søndagen enda litt bedre:)

  11. Fantastisk å lese, kjære tante Grønn! 😀

  12. Marte, dette er verkeleg kjekt å lese! Og endå betre er det med eigne auger å vere vitne til den positive utviklinga di i det siste! 🙂
    Stor klem, IC

  13. Fantastisk deilig lesning – har sånne dager innimellom jeg også – ønsker deg bare sånne dager Tante Grønn – håper det er kommet for å bli – satser på varig endring 🙂

  14. Har tatt noen mentale oppgjør med meg selv i det siste, og det har vært viktig. Har utfordret mine egne forventninger om symptomer og sykdom, og har fått flere aha-opplevelser om ting jeg tåler. Det gir meg tro på at jeg kan få meg ut av dette, og at jeg ikke bare må sitte og vente på at bedringen skal komme sånn helt ut av det blå.

  15. Dette ble jeg veldig, veldig glad for å lese!! Ingenting bedre når man henger etter med blogglesinga enn å komme hit og finne så gode nyheter. Sender deg grønne, varme tanker!!
    😀

  16. Grønne varme tanker mottas med takk og et stort smil 🙂 Og så sender jeg grønne varme tanker og et smil i retur til deg!


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

