Vårfryd, våryr, vår

april 6, 2010, kl. 17:38 | Publisert i Grønn fotografering, Grønne gleder | 6 kommentarer
Stikkord: , , , ,

Det er frøkenkåring inne på Moseplassen igjen, og etter å ha glemt fristene på de forrige frøkenkåringene prøver jeg meg denne gang i litt god tid. Hvis du ikke allerede har kastet deg inn i den hyggelige konkurransen der inne er det ikke for sent. Du kan delta frem til og med onsdag 14. april.

Denne gangen er det frøken Vårfryd som skal kåres. Min første innskytelse var å legge inn et bilde av meg selv, for jeg fryder meg så intenst og inderlig over våren. Men siden jeg ikke er en plante var jeg redd for å bli disket, og melder heller på en frøken som er uredd og ikke redd for å gå i bresjen – Frøken Modig.

Frøken Modig tør å stikke frem hodet sitt når ingen andre gjør det. Når snøen fremdeles ligger der og de andre tenker at det er nok best å slumre enda litt til, da spirer hun frem og sprer glede og våryrhet hos frosne sjeler som lengter etter vår. Vi burde alle være litt som henne og spre glede og håp når det ser kaldt og mørkt ut.

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Herlig!
    Frøken Modig har jeg sans for, men jeg blir enda gladere over å høre at du er våryr og i god form 😀 Det er så kjekt å lese de små dryppene dine her, dryppene som viser at du er i ferd med å bli bedre.

    Kjempekoselig at du er med på konkurranse!

    • Alltid kjekt å være med på de hyggelige konkurransene dine, Anne! Veldig fornøyd med at jeg husket fristen denne gangen 😉
      .
      Var lenge forsiktig med å vise det hvis jeg følte meg bedre, fordi erfaring tilsa at jeg ville bli dårligere igjen. Men nå har jeg hatt jevn, om enn sakte, bedring over tid og det tillater jeg meg å glede meg uhemmet over. Og deler litt av den gleden med dere.

  2. Med en blomsterkrans av snøklokker rundt hode, kunne du godt ha sendt inn et bilde av deg selv. Det hadde gått helt til topps.
    Jeg er så glad for at du blir i bedre form!

    • Hi hi, det hadde vært et syn… Tror kanskje frøkenkåringene inne på Moseplassing er de eneste missekåringene jeg kunne hatt en sjans 😀
      .
      Vet du, jeg er også så glad over at jeg er i bedre form!

  3. Sneklokker er vel den ultimate vårblomsten der de dukker aller først opp i haven 🙂 De er kjempesøte!

  4. […] Frøken Modig fra Tante Grønn Frøken Modig tør å stikke frem hodet sitt når ingen andre gjør det. Når snøen fremdeles ligger der og de andre tenker at det er nok best å slumre enda litt til, da spirer hun frem og sprer glede og våryrhet hos frosne sjeler som lengter etter vår. Vi burde alle være litt som henne og spre glede og håp når det ser kaldt og mørkt ut. […]


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

