På kjøleskapsdøren 2: Rugby

januar 11, 2009, kl. 16:17 | Publisert i Grønn kjøleskapspoesi | 3 kommentarer
Stikkord: ,

På oppfordring fra Inga-Cecilie handler dagens kjøleskapsdikt om rugby. Da jeg bodde i Durban i Sør-Afrika ble jeg en gang med venner på rugbykamp. Durbans «Sharks» spilte mot Cape Towns «Lions». Hele sirkuset ble en overdose i testosteron fra begynnelse til slutt. Før kampen gikk såkalte «flashers» foran hver tribune. Det var damer i silkekapper. Når de stod foran tribunen flashet de, så det ganske så mannsdominerte publikummet kunne få se snertne damekropper i bikini. Vennene mine prøvde å forklare litt av reglene i første omgang, men jeg syns likevel dette så mest ut som menn som slåss, bare at det var på en bane og det var en ball involvert. I pausen var de snertne damene i bikini satt i bilvinduet på de nyeste og mest fancy bilene du kunne tenke deg. Publikum jublet. Jeg var kvalm. Andre omgang var som første, mest slåssing, bortsett fra at publikum var mer høylydte nå siden man kunne kjøpe øl under kampen.

Dagens kjøleskapspoesi er altså inspirert av denne episoden. Kom gjerne med flere forslag til tema for kommene kjøleskapspoesi, men legg merke til at ordforrådet er noe begrenset 🙂

kjc3b8leskapspoesi2

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Fabulous, Marte! Skal sei du tok denne utfordringa på strak arm! 😀
    Rugbykamp høyres ikkje ut som noko for meg..
    Ellers merkar eg meg at kjøleskappoesien utviklar seg til å bli ein eigen sjanger! Sidan det er få småord som «a», «the», «it» og liknande, får stilen eit eige særpreg!
    Keep up the good work!

  2. Må også berømme deg for å vere ytterst aktiv på bloggen for tida! Det er veldig kjekt å følge med når det er så hyppige oppdateringar (men kjekt å følge med uansett altså, så ikkje føl presset om å halde oppe denne blogg-intensiteten..)! 😀
    Du har verkeleg klart å omforme Uganda-bloggen til ein veldig fin og interessant «Mens jeg venter..»-blogg!

  3. Jeg likte rugby-utfordringen, jeg! Jeg har jo alltid likt utfordringer, selv om de nå må ligge på et litt annet plan enn vanlig 😉
    Jeg har veldig få personlige pronomen, kun en stk «I» og en stk «you», så det gjør også stilen særegen.
    At jeg er litt mer aktiv i bloggen er nok et resultat av et jeg er ørlite mer aktiv i hodet, men prøver å holde igjen på de store prosjektene. Da blir det blogging i stedet. Vet ikke om alt her er så veldig interessant, men det blir jo en slags måte å takle denne tilværelsen på for meg. Og har flere lesere enn noensinne 🙂


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.