Å kaste seg ut i livet. Fremover.

januar 6, 2011, kl. 18:36 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 8 kommentarer
Stikkord: , , ,

Da jeg var syk lærte jeg meg fort å beskytte meg selv. Jeg bygget en stor, myk vegg mellom meg og verden for å beskytte meg mot alt som kunne gjør meg mer sliten. Jeg har jobbet hardt og målrettet for å få ned den veggen. Rivningsarbeidet var mer utfordrende enn jeg hadde tenkt, for jeg oppdaget at det hadde blitt litt behagelig at ingen kunne stille krav til meg. Det var blitt behagelig å være forsiktig, holde igjen og aldri stå til ansvar. Men nå har  jeg øvd og øvd på å kaste meg ut i alle livets utfordringer og selv ta ansvar for at jeg lander på egne bein, noen ganger støtt og andre ganger litt famlende.

I fjor på disse tider skrev jeg om hvordan jeg ofte hadde følt meg i fritt fall:

Tidløs. Vektløs. Og uten retning.

Nå kaster jeg meg fryktløst ut i livet. Med retning. Med tyngde og beina på jorden. Og definitivt med klar retning fremover.

For ett år siden satt jeg i sofaen. I går stod jeg i det lokale NRK-studio og snakket engasjert om en sak jeg har tro på, vel vitende om at jeg skulle lande på beina denne gangen også.

8 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Og det var visst innlegg nr 200 på bloggen! Et aldri så lite jubileum 🙂

  2. 🙂

    Jeg er så glad for å lese at du er frisk!

    (ikke fordi det er første gangen jeg leser det men jeg blir glad hver gang)

    • Hi hi, jeg blir også glad hver gang jeg kommer på det 🙂 Takk for at du gleder deg med meg!

  3. Det er deilig å kaste seg ut i noe, med viten om at det vil gå bra! For noen dager siden kaster jeg meg ut i havet, første gang uten dykkeinstruktør, bare mannen og meg og tusenvus av vakre fisker på tjue meters dyp. Vektløshet.

    Utrolig bra at du har blitt frisk, det er en stor glede!!

    • Å, snakker om å kaste seg ut på dypt vann! 🙂 Det må ha vært en opplevelse! Og takk for at du gleder deg med meg. Håper du har gode dager både over og under vann!

      • Tusen takk, dagene blir bedre og bedre faktisk. 🙂

  4. Hei! Første gang jeg er innom bloggen din:) Hvordan ble du frisk??
    Ha en fin helg, Merete

    • Velkommen hit, Merete! Du kan lese mer om hvordan jeg ble frisk her.


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

