Nyttårsforsetter og hundre prosent

januar 2, 2011, kl. 21:50 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 8 kommentarer
Stikkord: , ,

På nyttårsaften tenkte jeg tilbake til samme tidspunkt ett år tidligere. Klokken hadde nettopp slått tolv, et nytt år var begynt og jeg hadde bestemt meg: Nå skulle livet bli bedre. Jeg bestemte meg for å ha det bedre, uansett hvordan situasjonen var. Og jeg bestemte meg for å gjøre det jeg kunne for å bli frisk, om det så betydde å prøve noe jeg tidligere hadde tvilt på.

Og livet ble mye bedre. Selv om kroppen var tung og dagene lange, kjentes det bedre. Og det som jeg ikke hadde trodd på skjedde. Jeg ble frisk. I morgen begynner jeg i 100% jobb. For litt mer enn et halvt år siden var jeg fullt sykemeldt. Hvis noen hadde fortalt meg at jeg ville være tilbake på så kort tid, ville jeg ha trodd at de tullet med meg. Men sånn kan altså livet snu.

I år har jeg som nyttårsforsett å være fornøyd med alt jeg klarer, og ikke henge meg opp i det jeg ikke rekker, ikke orker eller ikke får til. Og jeg skal være like bestemt som i fjor. Jeg skal se det gode i folk og situasjoner og ikke minst meg selv. Jeg vet det går an, for jeg har klart det i perioder i året som gikk. Og er det noe fjoråret lærte meg, så er det at noen ganger går det an å få til ting man tidligere ikke ville trodd på.

I morgen begynner livet igjen i 100%. Jeg gleder meg!

8 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Godt nytt år!! Det er så godt å lese at du har det så bra. Jeg er hoppende glad på dine vegne. Ønsker deg alt godt i 2011 🙂
    Stor klem!

  2. Fantastisk,tante Grønn! 🙂

  3. Takk for at dere gleder dere sammen med meg!

  4. Historier med happy ending liker vi! Lykke til med det nye, blanke året som ligger foran deg, tante Grønn!

    • Ja, aldri har vel jeg følt at jeg har stått med blankere ark og mer skinnende fargestifter. Ønsker deg lykke til og alt mulig godt i det nye året!

  5. Så flott!!! Henger meg på det nyttårsforsettet ditt for 2011 🙂

    • Flott at du henger deg på 🙂 Tror ganske mange av oss kan ha godt av å ha det som nyttårsforsett.

  6. Juhuuu!!! :-)))


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

