Utpakking

mai 23, 2010, kl. 14:13 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 17 kommentarer
Stikkord: , , , , , ,

Jeg hadde tenkt å skrive noe her i dag. Jeg husker jeg hadde begynnelsen klar og at jeg lekte litt med ordene, før jeg gikk til trening. Nå er ordene borte. Klarer ikke å huske hva det var jeg syns var så bra at jeg ville skrive om det. Det kommer vel igjen.

Det har vært skrivetørke her. Sol og varme gjør at også ordene tørker inn. Å sitte på takterrassen i strålende sol er ikke så kompatibelt med blogging. Og de gode tankene der oppe blir ikke alltid med ned til innelys og PC.  Det som kjentes lyst og lett i sollys og vind som leker, blir ikke helt det samme inne.

Det er gode dager for tiden. Dager der ting faller på plass og håp for tiden som skal komme. Jeg har tro på at dette er riktig tid for å utfordre egne grenser og tanker. Denne uken pakket jeg ut på kontoret. Fire pappesker har stått på lageret i en kjeller i nesten to år. Nå er permer, bøker og en kaffekopp fylt med gode minner på plass i hyllene. Det føltes som at jeg ryddet litt av meg selv på plass akkurat da. At en del som har vært nedpakket veldig lenge fikk komme ut i lyset igjen. Det kjentes godt. Og selv om jeg fremdeles kun er noen få timer på kontoret er det befriende å kjenne at den delen av meg er i gang igjen.

I uken som kommer skal jeg på en liten reise. Jeg liker å være i bevegelse, jeg reiser litt i meg selv også da. Når man reiser hjem har man nye opplevelser med seg. Man er ikke den samme når man kommer tilbake som da man reiste ut. Jeg er spent på hva jeg har med meg hjem igjen denne gangen, og på hvilken del av meg selv jeg kan pakke ut.

17 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Å, så deilig! 🙂 Det går fremover her også, ser jeg! Jeg tror du har rett i at det er riktig tid for å utfordre grenser og tanker 🙂 Kjenn godt etter på følelsene, pass på at det er de gode du kjenner best etter på og nyt dagene dine! Klem

    • Kjenner ekstra godt etter de gode følelsene 🙂 Og prøver å la de negative bli så få som mulig. Enkelt noen dager og vanskelig andre. Gleder meg til jeg også kan ha treningsøkter som dine!

  2. Så herlig at du har «pakket ut» litt mer av deg selv 🙂 Tegn på at det går framover. Museskrittene kan du fortsette med. Bedre med små skritt i riktig retning, enn 2 store skritt framover og 1 tilbake.

    Ønsker deg fine dager og vidunderlig reise. Både i deg selv og fysisk forflytning.

    Klem

    • Absolutt bedre med museskritt i riktig retning enn store skritt tilbake. Føler meg av og til som en nevrotiker, sånn som jeg passer på alt jeg gjør, men det må til for at formen skal være stabil. Håper du har fine dager nå som solen og våren har kommet!

      • Du fikk sagt det du – har vel gått gjennom livet på stylter 🙂 Og jammen blir man dyktig med litt fall og knall. Håper du har en fin sommer !

  3. Så herlig med litt utpakking – sånne fysiske prosesser er ikke så dumme i forhold til mentale prosesser, synes jeg. Her nyter jeg

    1. å rydde – hus, klesskap, hyller og skap. I samme stund blir det rett og slett mye ryddigere inni meg også. Gamle tanker forsvinner ut med gamle, utslitte klær-
    2. å plante blomster. Deilig å få noen fine farger inn i livet med sommerblomstene, og ei hel krukke er fylt med kryddergrønt som fikk meg til å sende noen tanker til deg 🙂

    Store klemmer!

    • Så koselig at du tenkte på meg da du plantet blomster! Drømmer jo om hage selv, men foreløpig får det bli med vinduskarmen. Der gror det til gjengjeld både krydderplanter og jordbærplante 🙂
      Stor klem til deg også!

  4. Så bra at ting går i riktig retning 🙂 God pinse, tanten!

    • Takk for det, Synline! Ønsker deg også en riktig så god pinse 🙂

  5. Så herlig å lese!! Gleder meg veldig på dine vegne! 🙂

  6. Så bra at du har fine dager 🙂 Gir håp til andre også. Må være herlig å pakke ut etter to år. Fortsatt fin framgang 🙂

    Klem fra Tornerose

  7. Hei.
    Det er godt når det går riktig retning, utpakking gir jo et synlig bevis på det også 🙂

    Jeg ville bare fortelle at jeg har linket til deg i bloggen min, og gitt deg en utfordring som jeg håper du tar imot.

  8. Jeg kom til å tenke på deg da jeg leste en artikkel i forkant av en forestilling jeg skal på i kveld. Ekstra morsomt at det siste blogginnlegget ditt handler litt om det samme. ;-D
    Her er link til artikkelen:

    http://www.fib.no/no/Artikler-og-nyheter/Kast-deg-ut-i-manesjen/

    Håper helgens lys og varme gir deg enda flere krefter slik at du kan kaste deg mer og mer ut i manesjen. Jeg håper for min del at kveldens forestilling skal gi meg inspirasjon til å utfordre noen av mine grenser. 🙂

    Klem fra Ingjerd

  9. Jeg bare hilser på og håper at det er koselig på din kant av byen. 🙂
    Jeg bare følte for å sitte litt på benken «vår» og dingle litt, nemlig.

    🙂

  10. Heisann og tjo på en vindfull sommerdag! Jeg er innom og ser «på deg» hver dag. Håper alt er vel og at du har gode dager!

  11. Det er så stille hos deg for tiden, så da sender jeg en utfordring din vei… 😉 (se moseplassen)
    Om det ikke passer å ta den, så dropper du det naturligvis!

  12. Håper det går bra med deg. Blir jo litt bekymret når du ikke har vist deg her på en stund. Håper det er ikke er et godt tegn, ikke et dårlig et…
    Ha en god sommer!


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

