Hjertevarm

april 12, 2010, kl. 18:10 | Publisert i Grønne gleder | 4 kommentarer
Stikkord: ,

Nest etter varmen fra et annet menneske må varmen fra solen være noe av det beste man kan kjenne. Ikke bare varmer den frossen kropp og lyser opp i de mørkeste hjørner, men den tiner også opp et frossent hjerte og sprer lyse tanker når alt ser mørkt ut. Den oppmagasineres i røde kinn, som lenge etter at solen har gått ned langsomt sprer varme til både en selv og andre. Og selv i lang tid etterpå har den satt synlige spor som fregner og bruntoner i huden, som synlige minner om det varme og gode og en påminnelse om at det kommer flere lyse dager.

Jeg bader i solvarmen og lar det varme lyset skylle over meg. Mine røde kinn stråler. Hjertet mitt er varmt nå.

4 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jeg gjør som deg og lar solen varme helt inn i hjerterøttene – gjør (nesten) bare ‘har lyst’ ting for tiden og lar alle ‘bør’ og ‘må’ fare. Meget mulig det straffer seg i lengden men akkurat nå lar vi den tanken fare også. Det er eb deilig årstid – håper flere kan ha glede av den

  2. Mmmmmmm……deilig……mmmmmmm……nyte……..enig med deg…………..utrolig hva den varmen gjør med kropp, sjel og sinn 😉

  3. Ja, nå skal vi bare nyte dagene 🙂 Vi har noen deilige bilder fra Rotvoll fjæra på bloggen 🙂 Fjæra er stedet å være nå for tida. Med ullstillongs og i le føles det nesten som sommer når man ligger på svaberget og lukker øynene …(Og;ja; jeg er forkjøla …)

  4. Det har vært noen fantastisk, flotte soldager! Kjenner meg igjen i det du skriver, det føles virkelig som å tine opp etter en lang vinter. En følelse av å være mer levende begynner å ta plass. 🙂


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

