Gjøre det. Ikke bare drømme

mars 25, 2010, kl. 10:31 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 13 kommentarer
Stikkord: , , , , ,

Og jeg tenker at det er i dag jeg har bestemt det. At jeg skal gjøre det. Det som jeg har tenkt på lenge og drømt om og sagt at jeg kanskje skal gjøre en gang, men innerst inne tenkt at nei, det er nok umulig, det er for vanskelig. For det er i dag jeg har bestemt at ingenting skal være for vanskelig, for jeg har allerede vært gjennom noe som har vært så vanskelig at hvis jeg visste om det på forhånd ikke ville trodd jeg kunne klare det. Men jeg klarte det. Og når jeg har klart meg gjennom noe så vanskelig, så skal jeg ikke si at andre ting er for vanskelige. Det er litt halleluja over det, jeg må innrømme det. Men jeg tenker at man skal være litt halleluja etter noe sånt. Hvis man ikke er litt halleluja så betyr det at man har glemt, og det vil jeg ikke. Jeg vil huske når dagene gjorde vondt, sånn at jeg kan  kjenne hvor gode de kan være. Halleluja. Jeg kan likegodt si det. For det er i dag jeg har bestemt meg for at ikke noe skal være for vanskelig. Og det er i dag jeg har bestemt meg for å gå for det. Gjennomføre det. Prøve. Ikke bare drømme.

13 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Sjeldan har vel hallelujastemning vore meir på sin plass, og eg kastar meg på: YES YOU CAN!!! YOU GO GIRL!!! 😀
    ***Stor klem fra meg***

    • Takk! Føler jo at dette er «change we can believe in» 😀

  2. Jeg heier på deg. Alltid.

  3. Heia, Heia, Heia, Heia!

  4. Å, så digg med egen heiagjeng! Jeg skal alltid gjøre som Petter Northug, stoppe før jeg går i mål og håndhilse på hele heiagjengen 🙂

  5. Trommevirvel……ta da! Her kommer jo det ene positive innlegget etter det andre…….tror du er inne i en god stim og vet du? det smitter. Selv om jeg ikke er kommet like langt som deg, så lar du meg se det lyse grønne håpet i enden av tunnellen ;)Jeg bare elsker grønt! Hodet mitt føles bra, men kroppen kjennes som en sur og godt vridd oppvaskklut. Ja, ja……det kommer bedre dager. Hvis ikke du har en hemmelig oppskrift på denne prosessen din da, som du vil dele? Tror du kan bli rik da, er villig til å betale litt 😉

    Har sett litt gjennom bloggen din for å se om du har skrevet noe om Lightning Prosess, men kan ikke finne det. Er det bevisst? Kunne egentlig tenke meg å høre dine tanker rundt det, siden du er lege, forsker og har ME- diagnose….samt et klart hode og gode skrivertalenter. En liten utfordring….som du selvsagt kan overse 😉

    • Det er et bevisst valg at jeg ikke har skrevet om lightning process eller andre behandlingsalternativer. Det har vært mye konflikter i det såkalte ME-miljøet, og det er svært sterke meninger ute og går. Jeg har ikke vært sterk nok til å la min blogg være arena for en sånn diskusjon. Kanskje hvis bedringen min fortsetter vil jeg kunne klare å stå i den diskusjonen.

  6. Gjøre! Gjøre!!! 😀

    Hurra for deg!!!

  7. Go for it – klart du kan! Veien mot målet ser som regel annerledes ut når man starter enn når man har nådd frem og ser tilbake, men det er detaljer schmetaljer. Vil du, så kan du det alleraller meste. (Dessverre er det vanskelig å gifte seg med Luka fra E.R., men ellers tror jeg det meste går bra… 😉 )

    Jeg heier på deg og melder meg inn i hallelujakoret, selv om du er temmelig kryptisk!

  8. Hurra, Marte, dette var herlige ord!!! Jeg ble utrolig glad over aa lese dette innlegget, for jeg vet at du kan klare alt du setter deg fore-du er bare rett og slett utrolig herlig:)
    Jeg heier paa deg hver dag, selv om du ikke alltid merker det! Enorm kjempeklem fra meg

  9. Føyer meg inn i heia-gjeng-rekken 😀 Hurra 😀 Så godt å høre alt det positive du kommer med – Har vel selv en relativt god periode – enkelte dager er bare helt topp – da gidder jeg bare ikke å ta hensyn – straffer seg litt naturligvis – men pytt-pytt hva gjør vel det??

  10. Heier også, masse, og venter spent på å få høre mer om prosjektet du kaster deg ut i 🙂

    Ønsker deg en riktig fin påske, og sender masse solstrålende positive vibber din rettning 😀

  11. Takker og bukker for alle heia-, halleluja- og hurrarop! Og ellers andre rop 🙂 Jeg kjenner godt at dere heier på meg, og det gir ekstra krefter. Så kanskje det blir nok krefter til slutt til å gjennomføre det jeg har lyst til. Og litt kryptisk må man være 😉
    God påske til dere alle!


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

