Nerd eller ikke nerd, det er spørsmålet

desember 16, 2009, kl. 14:56 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 18 kommentarer
Stikkord: , ,

Man vet man er på god vei til å bli håndarbeidsnerd når man sjekker Garnstudios julekalender hver dag.

Man vet at man heldigvis ikke har blitt helt håndarbeidsnerd ennå når man syns at de fleste tingene er ganske tullete.

Heklet selskapsveske og mobilveske for eksempel. Hvem er det som har hjemmeheklet selskapsveske? Det må være sånne damer som går med quiltet vest og batikkfarget skjørt. Og gardiner i hardangersøm. Det har ikke jeg.

18 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hehehehe 🙂

  2. jeg tror ikke hverdagen blir komplett uten en heklet mobilholder. så – der fikk du julegaveønsket mitt 🙂

  3. Jeg har faktisk en heklet mobilveske 😛 Dog i en litt annen design!

  4. Ok, mobilveske går greit. Jeg hadde en mobilveske i perler, det er vel litt på kanten det også. Men heklet selskapsveske???

  5. skal aldri si aldri, men jeg ville nok ikke ha heklet selskapsvesken i garn, og ikke den oppskriften heller. hehe.

    • Av ren nysgjerrighet, hva ville du heklet en selskapsveske i?

      • plastremser, gummislanger, flere lag metalltråd og annet som slettes ikke forbindes med selskap *ler* Liker å leke med materialer 😀

        • Oi, mange ting jeg aldri hadde tenkt på at man kunne hekle med! Og da innser jeg at jeg har et godt stykke igjen til komplett heklenerd ennå 😀

        • hehe, jeg kan ikke å hekle, sånn egentlig (kan hekle rett frem – thats it).. og har aldri heklet med vanlig tråd, kun sånnt skikkelige folk ikke bruker. Heklenærd kan jeg nok heller ikke kalles, men gøy har jeg det da 😀

  6. Hahaha… Kraftig ‘nerd alert’, spør du meg..! 😉
    Eg lovar å ta ansvar og intervenere dersom eg ser deg på byn med denne hekla selskapsveska!
    Takk for koseleg kveld igår – med veldig god heimelaga julekonfekt!
    Førjulsklem fra IC 🙂

    • He he, nå er det jo ikke overhengende fare for å finne meg på byn med det første 😉 Da blir det i så fall heklet selskapsveske til hjemmebruk. Kanskje jeg skal få meg matchende gardiner i hardangersøm også…?
      Glad du likte konfekten! Veldig koselig med besøk 🙂

  7. Enig med deg, grensen går med heklet selskapsveske 🙂 Artig å ha en hobby da. Jeg er også glad i å hekle, men ikke blitt noe av det de siste tre månedene. Har et sengeteppe liggende på vent. Måtte ha et stort prosjekt jeg da 🙂 Huset er allerede fullt av duker og gardinkapper… 🙂

    • Velkommen hit, tornerose! Jeg foretrekker små hekleprosjekter, som sjal, votter og luer, for de er så overkommelige og så føler man at man har laget masse. Men ingen gardinkapper her i gården ennå 😀

  8. Heklet sjal er absolutt min favoritt – og virkelig et must i Alpaca-ull nå for tiden – brrrr.

    Jeg vil faktisk også være så vågal å slå et slag for helklet selskapsveske, jeg!! Hvis man hekler den som en stor pung i stedet for en flat lapp – i ensfarget, tykt og gjerne litt ‘bustete’ garn – da tror jeg resultatet kan bli ganske så kult!

    Men hardangersømsgardiner, der er jeg mer i tvil…

    Lilla klem fra Eirunn 🙂

  9. Ja, du vet jeg ønsker meg heklet lilla sånn derre til å sole seg i (jeg husker faktisk ikke hva det heter… Hjelp! Hjernen min, kom hjem!) Med gullstriper?
    .
    Gjerne med en matchende selskapsveske.
    .
    Ja? Er ikke det helt naturlig å gå på strandparty, kanskje?

  10. I dag var det faktisk noen som søkte på heklet selskapsveske og havnet her 😀 *knis*

  11. Hei husflidsnerd 😉

    Jeg lurer på om du kjenner til hvor jeg kan finne morsomme syoppskrifter? Har lyst til å lage morsomme ting til hjemmet og venner, kjoler, skjørt og så videre. (Du kan godt sende tips på mail.) Har fått i hus ei symaskin, skjønner du. Det er stas.

    Riktig god jul, skjønne du! Jeg ønsker deg absolutt alt godt i året som kommer. Det har du fortjent.

    Store juleklemmer fra meg!

    • Kjære kommende husflidsnerd 😉
      Sying er ikke mitt område. Jeg holder meg til hekling og strikking. Og kanskje bittelitt håndtoving hvis tålmodigheten holder til det. Men ikke sying, altså. Skal høre med noen kontakter som er mer inne i det hardbarka sy-miljøet 🙂
      Store juleklemmer tilbake til deg!


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

