Fordelingspolitikk

desember 15, 2009, kl. 14:08 | Publisert i Grønne hjertesukk | 8 kommentarer
Stikkord: , ,

Jeg har ikke så mye å si for tiden. Annet enn at jeg syns at når man fordeler sykdom, så kan sånne tilfeldig forbipasserende virusinfeksjoner heller bli tildelt de som allerede er friske og som reagerer med et helt normalt sykdomsforløp. Ja, jeg innser at det er billigere for samfunnet hvis de som allerede er sykmeldte blir syke og at man sånn sett kan unngå enda større sykefravær med den dårlige arbeidsmoralen folk visstnok allerede har, men hva skjedde med rettferdigheten oppe i dette? Synes å huske valgkampslagorg om at «alle skal med». Dette bør vel dekke alle områder, også sykdom?

Det samme gjelder forøvrig vaksinebivirkninger.

8 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Er helt enig med deg, men tror ikke jeg kunne ordlagt meg så bra som du!

    Klem

  2. Au

    Stor, diger klem!

  3. trøsteklem!
    Og siden jeg har fått høre av legen at jeg er så syk (les overaktivt imunforsvar eller no sånnt) at jeg ikke kan bli syk av influensaen, så kan jeg klemme med god samvittighet 😀

    Forresten så er det da bedre for arbeidsnormalen at alle faktisk er syke, for da kan man jo ikke snike seg unna og late som om man er syk.. 😉

  4. Jeg blir harm på dine vegne! Forøvrig et ord som jeg helt hadde glemt, men som jeg nå merker jeg må bruke en del fordi det er gjenoppdaget! «Jeg reagerer med harme over denne urett som har rammet deg», det skal jeg si med sånn radioteaterstemme og så skal jeg knytte neven og holde den harmdirrende i været! Så hvis du føler verden er urettferdig, vær obs på at Kristine reagerer med berettiget harme.

    (Kan forøvrig bringe snop og hekletøy hvis det skulle være ønskelig)

  5. Huff 😦

    God bedring og varme førjulstanker sendes din vei!!

  6. Hei Marte – føler virkelig med deg! Dette er nok en bekreftelse på at verden faktisk ER urettferdig…
    Masse god bedring til deg!

    KlemE

  7. God bedring til deg! Jeg er helt enig i fordelingspolitikken! Jeg er, så vidt jeg har oversikt over, frisk hvis man ser bort fra plager i forbindelse med hodebunnsflass og solforbrenninger, men innsykner stadig med bagatellmessige luftveisvirus som bringer snørr, hoste, øyekatarr og halsonde. Jeg tenker faktisk, hver gang, før du sa noe om dette også, at dette tåler jeg fint som verken har diabetes, brokk eller astma.

  8. Takk for gode tanker, folkens! Innser i ettertid at innlegget kanskje var litt i overkant selvmedlidende, men det får dere bære over med. Nå har jeg heldigvis verken diabetes, brokk eller astma, men et hyperaktivt immunsystem som girer seg sånn opp over småting at man skulle tro det hadde tenkt å sende opp en romrakett eller lignende. Men nå tror jeg det begynner å roe seg og satser på at det ikke blir flere rakettoppskytninger før jul.


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

