I en kasse i…

september 25, 2009, kl. 18:36 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 14 kommentarer
Stikkord: , ,

Til glede for gamle lesere, her kommer omsider oppfølgeren til En kasse i Kampala.

Kasse1

Det er jo nesten litt komisk at de tingene jeg pakket ned og sendte til Uganda fordi jeg ikke ville være foruten dem et år, ble igjen uten meg i et år mens jeg var tilbake i Norge. Det har gjort meg enda mer klar over at det meste av ting kan man klare seg godt uten, men jeg må innrømme at det er et godt gjensyn med enkelte ting likevel.  Siden det er mer enn et år siden jeg pakket, er det en del overraskelser på lur også.

Da jeg hentet kassene på flyplassen undret jeg meg litt over at hele flyttelasset hadde vokst. Det samme tenkte jeg da jeg så vekten på fraktdokumentene. Men da jeg begynte å åpne eskene skjønte jeg hva som hadde skjedd. Mine kollegaer i Uganda hadde rett og slett pakket alt på nytt igjen, og de hadde ikke akkurat spart på emballasjen. Hvor mye papir, bobleplast, papp og teip som har gått med i dragsuget vil jeg ikke en gang tenke på. Men det forklarer i alle fall noen ekstra kilo. De har også vært en smule ukritisk i pakkingen. En boks pulverkaffe og en eske med te fra mine få dager i Kampala har fått blitt med på lasset, godt lagret, og selvfølgelig grundig innpakket i papir og bobleplast.Godt pakket gitar

Mest glad er jeg for å se igjen gitaren min, som jeg tenkte jeg skulle få lære meg å spille på i mørke kvelder i Kampala. Nå blir det gitarklimpring i bergensk høstmørke i stedet, akkompagnert av regn mot vindusruten. Det er ikke så ille det heller. Jeg var redd for at gitaren, som jeg bar med meg som håndbagasje i en myk gitarveske, skulle bli ødelagt som flyfrakt tilbake. Men med mange lag med emballasje hadde den klart seg godt, og trengte bare å bli stemt før den ble klar til bruk igjen.

Med store pappesker midt i min lille leilighet er det ikke tvil om hva jeg skal gjøre i helgen, nemlig å pakke ut. Hva skal du gjøre i helgen? God helg til deg!

14 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Så kjekt! Jeg vil gjerne høre litt klimpring i høstmørket om ikke lenge, kos det i helgen med pakking og gjensyn med kjære ting.
    Klem

    • Du er selvsagt velkommen på besøk når det passer 🙂

  2. Morsomt å høre om flyttelasset ditt. Jeg har flyttet frem og tilbake over Atlanteren noen ganger og var like sjokkert hver gang over hvor mye bobleplast og papir som brukes…forsikringselskapene har vel funnet ut at høyere frakt er billigere enn knuste eiendeler…kos deg med gitaren!

    • Alle tingene mine lå jo allerede i esker, siden jeg ikke hadde rukket å pakke ut. Men de har altså pakket alt på nytt igjen. Jaja, har i alle fall bidratt til sysselsettingen, om enn ikke til bevaring av regnskogen 😉

  3. Man kan klare seg nesten uten alt, unntatt gitar! Min er hjemme, men en av naboene har tilbudt meg å låne meg sin, for han bruker den ikke. Lykke til med utpakkingen. Nå blir vel forresten papirkontainerene enda fullere….

    • Det høres ut som en god nabo! Sendte papirbosset med foreldrene mine. Der har de større containere 😉 Tre store pappesker fulle av papir…tror kanskje det ble fullt der også nå..

  4. Et godt bilde å se for seg deg i sofaen med gitaren. Skulle ønske det var vår sofa! 🙂 Men kan ikke Muhammed komme til berget …

    • I tankene mine er jeg stadig vekk en tur på besøk i deres sofa! Med Ronja varmt sovende over føttene mine 🙂

  5. Jøyemeg, må ha vore både spennande og rart å pakke ut sitt eige flyttelass eitt år etter..! Var det noko du hadde gløymt ut at du hadde? Reknar med at du også fann igjen SATC-shoe box’en din – ..men heldigvis hadde du jo vore forutsjåande nok til å ta med sjølve cd’ane heim i fjor haust..! 😉
    Apropos: gledar meg til ein snarleg SATC-kveld hos deg! 😀

  6. Da er helgen over og du har forhåpentligvis fått pakket ut. Er innom på besøk og tenker på deg selv om det blir få kommentarer for tiden.

    Klem

  7. Inga Cecilies kommentar om SATC, minnet meg på at jeg skal ta med meg de første episodene av «Glee» til deg. Musikal, kor og ren underholdning av en tv- serie kommer din vei med Kristine. Dessverre er det ikke så mange episoder som er sendt, men jeg skal ta med det jeg har lastet ned 🙂

  8. Høres litt ut som å treffe igjen en gammel venn, det treffet med gitaren 🙂 Gitarklimpring i høstskumringen er en bra ambisjon – tror vi må prøve å rydde plass til det her hos oss også etter høstferien.

  9. Så artig å få tilbake flyttelasset etter så lang tid! 🙂 Kan tenke meg det må ha vært spennende å pakke opp, gjensynsglede over en del ting. Samtidig sikkert greit å finne ut at det er veldig mye vi egentlig ikke trenger, men kjip måte å finne det ut på da.

    lykke til med gitarklimpringen, høres koselig ut. 🙂

  10. Det er utrolig mye vi ikke trenger!

    Selv reiste jeg 4 måneder med en bitteliten rykksekk. Det var varmt, jada, jeg kunne vaske klærne om morgenen og vips! til middag var de tørre ( altså jeg spiste ikke klærne til middag )og trengte mindre der enn her i kalde Norge.

    Likevel, likevel. Vi samler rundt oss med saker vi egentlig ikke trenger og det baler seg raskt på.

    Hilsen fra jenta som begynner å bli gammel og tenker…det kan jo hende at jeg får bruk for det…og det er jo så synd å kvitte seg med…og derfor ønske seg en bitteliten-stor garasje å ha alt sammen i.

    Ps! Jeg vil også komme på besøk til gitaren. 🙂


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

