Den gode samtalen

september 24, 2009, kl. 20:02 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 5 kommentarer
Stikkord: ,

Den gode samtalen kommer når man minst venter det. Når man egentlig skulle ha gått hjem til stillheten, og med den som er i omvendt livssituasjon og har dårlig tid. Midt oppe i alle samtaler om trivielle ting og mine innøvde standardsvar om egen helse for å skjerme meg selv, er det deilig å få lov å snakke om de store tingene. Hva som er viktig. Hvem vi er og hva som gjør oss til det. Hvordan man må kjenne på hvem man er og være glad i seg selv. Den gode samtalen på tvers av religion og personlighet lager et et rom der det er høyt under taket og ro i luften, mens folk går forbi uten å ane størrelsen av ordene våre.

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. For en deilig opplevelse! Det blir korte kommentarer fra meg en stund, men jeg må innom for å hilse på 😉

    Klem

  2. det virker som om ordene er i god behold og perspektivet i orden…

  3. Eg rekna med at du henviser til den gode samtalen du hadde med meg og Eirunn igår..?! 😉 Neida, berre tulla…
    Men det var koseleg det også – veldig kjekt å sjå deg! Snakkes snart! 🙂

  4. Jeg synes ofte at de aller beste samtalene har en tendens til å bli virkelig gode når det er langt over sengetid og natteroen har senket seg. Men de er ikke å forakte de som foregår på dagtid heller. =o)

  5. ÅGud, det er godt å være her hos deg igjen! Det har blitt så altfor lenge siden, og jeg har så mye å fortelle … og så mye å bli oppdatert på. I morgen er jeg hjemme hos meg selv igjen, og gleder meg nesten avsindig til det! 🙂 Men behandlingen er avsluttet og jeg ligger på sengen med en kopp kaffe og leser meg opp på bloggene jeg følger – endelig har jeg tid! Håper alt er bra med deg, der du står på hode i opppakking, tenker jeg!? 🙂 Varme klemmer!


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

