10 ting jeg gleder meg til

august 24, 2009, kl. 18:58 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 6 kommentarer
Stikkord: ,

Solskygge har bedt meg fortelle om 10 ting jeg gleder meg til denne høsten. Tanken har surret i bakhodet en stund, og det har vært bra for meg. Noen ganger må man bare å la dagene gå, i håp om at dagene som kommer blir bedre. Og da er det jo en god øvelse å tenke på hva det er som skal gjøre dagene gode.

Jeg gleder meg til det blir høstkaldt nok til å bruke den nye, grønne ullgenseren som jeg kjøpte på NoaNoa. Den var altfor dyr, men altfor fin til at jeg kunne forlate den i butikken.

Jeg gleder meg til å bli ferdig med den fine, grønne (!) strikkejakken jeg har holdt på med siden mars. Den er i en herlig blanding av alpakkaull, silke og lammeull, og det ser utrolig nok ut til at den ikke blir så stor og posete som jeg tror alle hjemmestrikkete plagg blir.

Strikkejakke

Grønt strikketøy

Jeg gleder meg til god kormusikk, både live og på CD.

Jeg gleder meg til ny sesong av Jakten på kjærligheten, som jeg og min mor bare kaller «jakten». Det er med skrekkblandet fryd jeg ser pinlige øyeblikk mens vanlige mennesker blir kjent, forelsket og kanskje kjærester.

Jeg gleder meg til å spise cherrytomater fra egen vinduskarm. Frøene ble plantet i vår, og det skal i alle fall ikke stå på omsorg. De fleste av tomatene er grønne ennå, men noen har begynt å rødme litt på et lite fat i vinduskarmen.

Tomater in progress

Tomater in progress 1

Tomater in progress 2

Tomater in progress 2

Jeg gleder meg til å treffe gode venner som tilfeldigvis skal innom byen min i løpet av høsten, og som jeg ikke er i stand til å reise og besøke.

Jeg gleder meg til BIFF (Bergen internasjonale filmfestival), og håper jeg er i form til å få med meg mange gode filmer der.

Jeg gleder meg til å treffe mine nydelige tantebarn. Kanskje jeg kan klare å reise på besøk, eller at de kommer hit.

Og aller sist gleder jeg meg til å få vite noe som jeg har lurt på siden juni, og som nok har preget dagene mine mer enn jeg vil innrømme.

Sånn der var det gjort! Hva gleder du deg til i høst? Slå deg løs i kommentarfeltet eller i egen blogg 🙂

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Og der så jeg plutselig at det ikke var ti, men ni ting jeg gleder meg til 😉
    Min tiende glede denne høsten blir alle de gode blogginnleggene jeg skal lese på favorittbloggene mine!

  2. Og det gleder meg at du tok denne utfordringen! Konklusjonen er at du har hatt en pluss-dag. Egne cherrytomater smaker ekstra godt. Ser fristende ut der de ligger på fatet 😉

    For mange er høsten koselig, men jeg liker ikke mørketiden. Derfor blir høsten (spesielt november) litt negativ for meg.

    Jeg søkte «NAV-asyl» i dag og kom inn etter kun 10 min. venting. Hadde ikke timen, men ville gå gjennom søknaden min (rehab.penger) med saksbehandler. Ville ikke oppleve at de ikke ringer om 2-3 uker og sier at de mangler opplysninger! Kun en liten og ubetydelig tilføyelse. Deilig å bli ferdig med papirarbeidet. (Foreløpig…) Nå legger jeg armene i kors inntil videre og håper på rettferdig behandling etter 42 år i arbeidslivet.

    Take care, my friend.

    Hug

  3. Godt jobba, Tante Grønn!
    Jeg liker den strikkinga di. Grønt er så fint!
    *ser på de grønne sokkene mine* 😉

  4. […] slått opp det som er av parasoller. Jeg har laget meg en liten verden i grønt ( kan tenke meg at Tante Grønn ville likt seg her), det tapper av regn, det sildrer på bakken, og tikker i […]

  5. Hei tante grønn, det er viktig å lage lister om såm og store ting som er verd å glede seg over. Takk for inspirasjonen!

    I dag badet jeg i et hav av velduftende roseblader. Det var fint! Nå dufter jeg rose, er kledd i en roserød kjole og i vasen på bordet: roser 🙂

    Tomatene dine ser innbydende ut. I år fikk jeg dessverre ikke til tomatene. Men neste år…

  6. Randi: Jeg har vurdert å gjøre det samme, rett og slett være litt i forkant i nav-prosessen. Men foreløpig har jeg spart litt krefter. Å forholde meg til nav tapper meg dessverre for den lille energien jeg har. Jeg syns forresten også at høsten kan være tung, når det bare blir mørkere og mørkere. Men det er da man får fokusere på de tingene man gleder seg over 🙂

    Solskygge: Takk! Jeg gleder meg til jeg er ferdig med strikkeprosjektet. Har egentlig ganske dårlig tålmodighet, så jeg egner meg bedre til små prosjekter. Mens jeg har holdt på med jakken har jeg strikket diverse skjerf, luer, babysokker, babyluer, tøfler o.l. Høres fint ut med grønne sokker 😉

    Bambi: Takk for kommentar, og velkommen hit! Hørtes utrolig deilig ut med rosebad! *ønsker meg badekar*
    I fjor visnet tomatplanten min…det var nok grov omsorgssvikt. Men i år har jeg mye tid og omsorg å gi den (og har skjønt at å gjødsle den hver dag er trikset…). Lykke til med neste tomatsesong!


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

