Abstinenser

august 20, 2009, kl. 14:47 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 6 kommentarer

Jeg sitter på kafe etter dager uten internett. Kjenner kriblingen i magen mens jeg ser maskinen prøver å koble seg til nettet på den lokale kafeen. Rastløsheten og uroen har økt de siste dagene. Min vanlige forbindelse til omverdenen har vært kuttet av, og jeg står på en øde øy og speider etter tegn til liv i horisonten. Skuffelsen når datamaskinen ikke får koblet seg til nettet er stor. Uroen øker. Jeg prøver igjen og igjen. Kafepersonalet prøver å fikse, men det går ikke.

Nytt forsøk, denne gang med støyende musikk og høye samtaler i bakgrunnen. Jeg har tatt bussen til byen. Jeg vet jeg ikke burde. Det er for mye på en dag. Det er for mye lyd og inntrykk. Men desperasjonen tok overhånd. Ny kribling av forventning i det maskinen kobler til. Og  det kommer et umiddelbart rush av fryd idet det står «connected».  Endorfinene leker seg, mens jeg sjekker e-post og blogg og laster ned skjema fra nav.

Og jeg blir uendelig glad over mange nye, fine kommentarer her på bloggen. Batteriet på PC’en og meg selv er i ferd med å bli utladet, så svar på kommentarene får bli senere en gang.

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jeg skulle gjerne kjøpt et kjempestort batteri til deg. Noe skulle funnet opp et slikt stort ett, som skulle settes inn i de som er i ferd med å utlades, og så skulle de ha virket og virket og virket og aldri gått ut, før det var naturlig.

  2. jeg kjenner til sånn abstinens-symptomer.. det er slitsomt! Nettet må da skjønne at det skal funke, når vi trenger det??

  3. En verden helt uten nettilgang begynner egentlig å bli nokså utopisk å tenke på. La oss håpe vi aldri kommer dit igjen. =o) God opplading til deg!

  4. Vibeke: Ja! Kan ikke noen finne opp et sånt batteri?

    Tante Blå: Det er skikkelig dårlig gjort av internettet å bare forsvinne sånn uten å si fra hvor det gikk. Men heldigvis kom det tilbake. *puster lettet ut*

    Neglecta: Det er utrolig hvor avhengig man blir av nettet. På godt og vondt. Men nå er jeg er igjen, og det er godt 🙂

  5. Håper begge batteriene lades snart! Kjenner så inderlig vel til hvordan føles, begge deler…

    Har du forresten lest «Under Stjernene» i dag?

    Ønsker deg en god helg!

  6. Bra du er opplada nok til å legge spor her, innimellom! Savner deg fort, om det blir lenge mellom hver gang. Tenker på deg! Klem på deg! 🙂 Masse gode tanker!


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

