Frøken Håp

august 15, 2009, kl. 09:06 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 5 kommentarer
Stikkord: ,

Borte på Moseplassen foregår det for tiden en missekåring utenom det vanlige. Frøken Rose 2009 skal kåres i en uhøytidelig konkurranse som alle kan delta i. Mitt bidrag i frøkenkonkurransen er Frøken Håp:

Frøken haap

Jeg drømmer om en liten hage der jeg kan gå og pusle med blomster og andre planter. Kanskje til og med et lite drivhus, og i alle fall en rosebusk eller tre. Siden jeg ikke engang har egen balkong blir vinduskarmen og bordet til min lille hage. I vinduskarmen står det urter og tomatplanter, og på bordet er det som oftest noen fine avskårne blomster. Frøken Håp kom på besøk sammen med en gjeng likesinnede. Jeg tror jammen de må ha vært i slekt, for de var ganske like. Til tross for at de var avskårne holdt de meg med selskap lengre enn forventet. Store og røde og fulle av håp.

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Nydelig rose med et betydningsfyllt navn 🙂 Jeg håper også du får en liten hage, hage er min friplass, hvor jeg kan pusle, eller bare nyte ettersom hva jeg orker og lyster. Jeg hadde ikke hage før for ett og et halv år siden, og er uendelig takknemelig for at mannen og jeg hadde mulighet for å kjøpe oss hus og hage.
    Kjempehyggelig at du vil være med på konkurranse 🙂

  2. Anne: Jeg tusler av og til rundt i de fine hagepostene dine på moseplassen og drømmer meg bort. Da er det jo nesten som å ha litt hage selv også 😉
    Lykke til med frøkenkåringen!

  3. så hyggelig å høre det da 🙂 Jeg tusler rundt litt her av og til jeg også, kjekt med internett gitt 🙂

  4. Nå kommer jeg innom rett fra bildebloggen din. Du har så mange fine bilder der!
    Vakker denne rosen din også, jeg var og så på den den dagen jeg stemte i Moseplassenkonkurransen.

  5. Takk for fine ord, Anne-Sophie 🙂


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

