Av og til

august 3, 2009, kl. 19:33 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 13 kommentarer
Stikkord: , ,

Det glimter til av og til. Jeg sier det, for det føles så utenfor min kontroll at jeg ikke kan si at det er jeg som glimter til. Det kommer helt uforvarende på meg. Kanskje har jeg spist frokost på sengen, etter å ha våknet alt for tidlig, for trøtt til å stå opp og for våken til å sovne. Kanskje har jeg kun beveget meg den lille meteren fra sengen til datamaskinen, siden veien til dusj og oppegående liv føltes så lang. Så kommer det. Glimtet som minner om noe jeg ikke har kjent på et år. Et snev av energi. Det ville vel være for mye å kalle det overskudd, men skitt au, jeg kaller det det likevel. En plutselig virketrang. En slags kribling i kroppen som får meg i dusjen i raskt tempo, og i gang med den lange listen jeg skrev ned kvelden før. Jeg krysser av etter hvert som jeg gjør det. Føler at jeg gjør noe. At tiden ikke bare går. Jeg gjør flere ting etter hverandre uten å hvile. Radioen synger sanger jeg ikke har hørt før i bakgrunnen.

Så er det over, like plutselig som det kom. Trøttheten er tilbake og sofaen virker fristende. Kloen tar tak i hodet mitt igjen.

Men minnet om glimtet er der. Jeg tar det fram og nyter tanken på følelsen. Jeg hadde glemt hvordan det var, siden jeg tok den følelsen for gitt da jeg følte den sist for lenge siden. Men nå vet jeg hvordan det føles igjen, i små glimt av og til. Jeg gleder meg allerede til neste glimt.

13 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Et glimt av og til. Og så i ny og ne, titt og ofte og rett som det er….

    Vi satser på at veien går slik!

    Jeg ble hvertfall veldig glad over å se et glimt av deg igjen!

    Klem.

  2. Jeg er glad du kjenner glimtene. :o)
    Måtte de ble lengre og lengre. *heier på deg*
    Og måtte jeg klare å legge meg.

  3. Hmpf…feil smil! Det skulle jo være en ordentlig en. 🙂

  4. Jeg er glad for at du ser lyspunkter, om enn aldri så mye i glimt:)

  5. Det må være et godt tegn, tenker jeg, disse glimtene!
    🙂

  6. Kari: Jeg håper også at det er sånn veien vil gå! Koselig du stakk innom 🙂

    Solskygge: Kommer de ofte nok og varer lenge nok, så glimter jeg til hele tiden 😉 Takk for heiarop, de tar jeg med meg på veien!

    Tenkerbell: Takk for det. De er gode, disse glimtene.

    Cat: Jeg håper også det er et godt tegn på noe som varer over tid og ikke går over. *krysser fingrer og tær*

  7. Syns du skal ta vare pa disse glimtene….de er bare positive….og det blir nok flere etter hvert

  8. Å ja, glimtene kommer plutselig tilbake! Man kan nesten driste seg til å si at i en sånn unntakstilstand er glimtene det en faktisk lever for. I tillegg til at man VET man skal bli bra, selvfølgelig. Nyt hvert eneste glimt! =o)

  9. Hurra for glimt!
    Det er en forunderlig opplevelse, man blir overrasket glad! 🙂 for dette er noe kjent, men nesten glemt … glad for deg! Nyt det!
    klem

  10. Hege Renate: Takk for kommentar! Jeg tar godt vare på glimtene. Tar de frem og ser på og husker og gleder meg over 🙂

    Neglecta: Ja, det er i grunnen litt sånn. Og så minner glimtene om hvordan det skal bli, en eller annen gang, og det er en god følelse som nytes i fulle drag.

    Embla: Noen ganger kan heldigvis kroppen overraske på en god måte 🙂 Kjent, men nesten glemt var godt sagt! Håper du er bedre. Klem tilbake

  11. YESS!!! 😀

    See you soon, cookie!

  12. IC: Gleder meg til du er tilbake! God tur hjem 🙂

  13. Nydelig!


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

