På gamle trakter

juni 24, 2009, kl. 20:35 | Publisert i Grønne hjertesukk, Sånn går no de grønne dagan | 10 kommentarer

Mange av dere vet at jeg har hatt midlertidig opphold hos mine foreldre. Et midlertidig opphold som jeg trodde skulle bli kort, men som ble lengre og lengre etter hvert som sykemeldingen ble lengre. Til slutt innså jeg at sykemeldingen kom til å vare lengre enn oppsigelsestiden til leieboeren min. Nå er jeg endelig tilbake i egen Utsiktleilighet, og med litt hjelp her og der tror jeg at jeg skal klare meg bra. Det gjør godt for sjelen å være i eget «hus», og ikke på et lite gjesterom/kontor. Noen nye møbler gjør i tillegg at jeg kan lure meg litt til å tenke at dette er en ny start.

For samtidig som jeg nyter å være alene og klare meg selv, minnes jeg også sist jeg var her. Da livet spant og jeg skulle ut i verden. Nå er jeg tilbake i sakte tempo, og trenger av og til å lure meg selv litt for å ikke tenke på ting som kunne ha vært. I stedet prøver jeg å nyte å være tilbake i området. Går sakte over nye bybaneskinner, og kjenner på lukt av saltvann og gamle trebåter.  Ser trafikken stresse av gårde, mens jeg har god tid. Og tenker at kanskje er det starten på noe nytt. At det å lære seg å leve sakte er en start på noe som er godt for meg, også når helsen kanskje kommer tilbake igjen.

10 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jeg ønsker deg all verdens lykke i det som kan være starten på noe nytt. Du er så positiv, så dette blir spennende.

    Leve sakte… Smatter litt på ordene. Tror mange burde lært seg å leve sakte, enten man er frisk eller syk. Kjenner selv hvor mye bedre jeg har det når jeg lever sakte. Altfor mye stress i dagens samfunn!

    Anbefaler en dansk blogg med mange kloke ord:
    http://slipforstress.dk/

    Stor klem til deg Tante Grønn 😉

  2. Dette er strålende Marte! Jeg tror nok at dette blir positivt, endring er bra saker, og det blir nok deilig å få litt privatliv igjen.

    Skulle det komme noen dager der energien er null, så melder jeg meg frivillig til å være hjemmehjelp 🙂

    Du ringer, Kristine bringer!

  3. Åå, dette gjorde godt å lese 🙂 her finnes det håp! For fremtiden 🙂 det er så sant og så viktig hva du sier om å leve sakte. Nyt masse! Jeg nyter med deg! Glad du er tilbake hos deg selv, det er sunt – du får sette opp dagen som du vil. Kan holde fallgruver, men vil gi øvelse.
    Mange gode klemmer til deg! 🙂

  4. Dette er veldig positivt og det kommer nok til å gå kjempe bra.

    Klem

  5. …og så er det jo så vakkert i bergen nå. Vi gleder oss veldig til ferie, og til å komme ned en tur 🙂

  6. Randi: Takk for lykkeønsker og bloggtips! Jeg tror vi alle kan ha godt av å leve litt sakte 🙂

    Kristine: Fantastisk med personlig hjemmehjelp 😉 Du skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å benytte meg av det.

    Embla: Det er godt å være hos seg selv igjen! Og det gjør godt med litt øvelse. Man kan jo få litt puter under armene av å bo hjemme hos sine foreldre for lenge…

    Hege Renate: Jeg tror også det kommer til å gå bra:) Kjennes godt allerede.

    Mona: Ja, nå er det bare å komme! Litt mindre reiseveg nå som dere er på riktig side av Atlanteren igjen.

  7. Lykke til i «nytt» hjem! Håper sommeren bringer med seg late, fine dager og ny, energirik start. =o)

  8. Hei tante grønn, liker din blogg. kanskje du vil være med å spre nyheten om et opprop som er laget…helseministeren vil møte oss snart..ta en titt og se…860 signaturer så langt..alt godt til deg..facebook gruppe med over 500 medlemmer..

    1) Signer på nett:
    http://www.opprop.no/opprop.php?id=meopprop

    2) Hvis du vil være anonym så signer via sms (hvis du går inn og leser oppropet vil sms muligheten stå beskrevet):

    Send meldingen ‘opprop meopprop ditt navn’ til 2400. Det koster 1,50 per melding.

    Din stemme og støtte er viktig. God Sommer !

  9. Jeg ønsker deg en fortsatt god bedring! Klem!

  10. Eg gledar meg til å komme på besøk igjen! 😀 Reiser heim til Norge 10.august, så det begynner å nærme seg… Håpar du nyter den norske sommaren fra takterassen!
    Klem, IC 🙂


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

