Den som venter på noe godt

april 19, 2009, kl. 17:17 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 3 kommentarer
Stikkord: , , ,

Jeg tenker på et blogginnlegg jeg skal skrive. Jeg har tenkt på det ganske lenge i grunnen, men det kommer ikke bokstaver og ord på PC’en min likevel. Det stopper et sted på veien. Jeg har tenkt ganske mye på det, og det forandrer seg av og til. Jeg har prøvd å notere litt, men tankene forandrer seg og når jeg tar notatene frem er det ikke sånn jeg vil ha det likevel.

Jeg vil skrive noe om det å ha en tilstand som er omdiskutert. Jeg vil skrive noe om å utredes for en diagnose som kollegaer er uenige om både årsaker til og behandling av, og som jeg selv har vært skeptisk til. Jeg vil skrive noe om å være midt mellom behandlere som har tatt forskjellig standpunkt i diskusjonen om hva dette handler om og hva man kan gjøre med det. Og så vil jeg vel egentlig skrive noe om hvordan jeg selv prøver å finne mitt standpunkt og min mening om tilstanden jeg har.

Men ordene blir igjen i hodet. Eller kanskje de ikke engang var blitt ord. Men tankene skal bli ord. Jeg skal prøve igjen. Den som venter på noe godt osv.

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det er en ganske ambivalent diagnose å få.
    Jeg har mange tanker om den selv og har prøvd mange ganger å få de ned på skjermen. En gang får vi det kanskje til?
    Jeg har møtt de som skjønner at noe er feil og de som mener jeg innbilder meg det hele. Leger som er delte i meningene, men som også sier at det ikke er psykisk eller latskap.

    Og tankene er inni hodet mitt.

    Tante Grønn svarer: Mye ambivalens, ja. Og mange løsrevne tanker som ikke alltid henger sammen. Kanskje det er derfor at ordene ikke kommer på skjermen? Men jeg tror vi får det til en gang!

  2. Jeg gleder meg til å lese innlegget. Og så tror jeg at når det finnes flere svar på et spørsmål, så er det viktig å lytte til sin egen magefølelse…og at andre lytter til den også.

    Tante Grønn svarer: Ikke alltid like lett å lytte til magefølelsen når den sier forskjellige ting innimellom 😉 Men håper den snart blir enig med seg selv.

  3. Det innlegget håper jeg du får til en dag, jeg vil i hvert fall veldig gjerne lese det. 🙂

    Tante Grønn svarer: Det føles som mitt evige blogginnlegg, som alltid er «in process» i hodet, men aldri kommer ut. Men håper at jeg en gang får til å sette ord på det og at de ordene havner her på bloggen.


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

