Post-påske

april 15, 2009, kl. 17:56 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 6 kommentarer
Stikkord: , , ,

paskekylling1Akkurat da man tror påsken er over, så er den ikke det. Akkurat da man tror man er litt lei av hyttekos og påskenøtter, og man smiler litt over skiltet med «Gule blomster – halv pris», da er ikke påsken helt over likevel. For i posten ligger koselig og morsom påskehilsen i amerikansk stil. Alt er stort i Amerika, og i alle fall i Texas, og det gjelder tydeligvis også kortene! Gode sjokoladeegg har de også.

Så jeg kan kose meg med påskeegg enda litt lengre, og en ny påskekylling får ta plass til tross forpaskekylling23 at de gamle er ryddet bort. Dette er nemlig ikke en hvilken som helst påskekylling. Det er en slags supermannpåskekylling. Og ikke nok med det. Den har grønn kappe, og det er nok ikke tilfeldig. Det er rett og slett en slags supertantegrønnpåskekylling med superkrefter. Det kan trenges av og til, så den må nok bli med i vesken når jeg skal ut i verden. Kanskje folk ser litt rart på meg hvis jeg prøver å fly hjem når bena har blitt for tunge, men det får heller være. Har man fått superkrefter i posten, så må de jo brukes.

Og ja, det er påskekortet fra Amerika som ruver der i bakgrunnen.

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. For en fin supertantegrønnpåskekylling! Koselig med hilsen, selv en forsinket hilsen. Ja! Ta den med deg ut i verden og bruk superkreftene når de trengs. Post-påske-klem til deg.

    Tante Grønn svarer: Ja, ikke sant at det var en fin påskekylling! Postpåskeklem tilbake 🙂

  2. Post-paaske hahaha…den var morsom he heeee.. he… eller er det bare saann toerr latinerhumor det kanskje … (?)

    Tante Grønn svarer: Enda godt at det er noen som har like tørr latinerhumor som meg 😀 Tusen takk for pakke! Som du ser falt den i smak 🙂

  3. Ååå så skjønn post-påsketing å få!!! Helt sikker på at du har rett i at den er en supertantegrønnpåskekylling! Får håpe den kommer med nye krefter, uansett var den et underlig og herlig lite vesen.

    Tante Grønn svarer: Ja, ikke sant den var fin, Tornerose!

  4. Jeg kan rapportere om at det er et medlem av supertrioen du har fått. Supertrioen redder dyr i nød hver lørdag morgen og inkluderer også en skilpadde og et marsvin. Og heldig er den som slipper å få supertrio-sangen på hjernen… Men et supertriomedlem i veska er nok ikke å forakte 🙂

    Tante Grønn svarer: Aha! Det er godt å ha kontakter i småbarnsverdenen, skjønner jeg. Dette ante jeg ingenting om. Men aner at jeg skal holde meg unna den supertriosangen lørdag morgen…

  5. Det var de sangene, ja…. Nå kverner det resten av dagen, frykter jeg…
    «Supertrio’n, supertrio’n er på vei – hold ut lille kylling, vi skal redde deg. Vi er litt små, men vi kan stå på, for når vi samarbeider, fins det alltid råd! Heeeeeer kommer supertrio’n!

    Det er bare å benke seg foran TV-en til helga og nyte de små flinke, moralske, samarbeidende dyrene – jeg skal ihvertfall se på! Og kan avsløre at husets unge dame kommer til å bli veldig imponert når hun ser bilde av hva du har fått.

    «Hva gjelder nå? Lagarbeid!»

    Tante Grønn svarer: Ha ha, høres ut som veldig oppbyggelig barneunderholdning med alt samarbeidet og lagarbeidet 😉 Kanskje jeg skal ønske meg de to andre etter hvert også, for det høres jo ut som om de jobber best sammen.

  6. Vel overstått påske;)

    Tante Grønn svarer: Takk i like måte 🙂


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

