Lyden av sjampiskorker i det fjerne

mars 24, 2009, kl. 19:49 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 14 kommentarer
Stikkord: , , ,

Når man ikke tror det kan bli verre, så blir det faktisk litt bedre. En litt vel blid saksbehandler fra nav ringte meg helt uoppfordret før helgen for å si at saken min er ferdigbehandlet, og  i dag kom sykepengene inn på konto. Jeg er glad og lettet, men samtidig litt irritert på at de tydeligvis ikke har informasjonssystemer som fungerer. Saken min har nemlig vært til behandling, selv om de som har svart på telefonen har sagt at saken ikke har vært registrert.

«Du vet, de som tar telefonen behandler ikke sakene. De er ikke saksbehandlere. Det er vi her på avdelingen (sykepengeseksjonen, red.anm.) som behandler sakene. Det kommer ikke frem for de som svarer på telefonen at saken er til behandling.»

Hva er da vitsen med kun ett telefonnummer der man kan ringe og forhøre seg om saken sin? Man får jo ikke bli satt videre til «avdelingen»? Men jeg skal ikke bruke mer energi på nav-frustrasjon. Jeg har penger på konto. Og det passer godt med at jeg har bestemt meg for at nå skal dagene være gode. Jeg har kjøpt fin lue med skygge på og mørke solbriller, og da går det jo an å være ute litt også.

14 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Det er meg i dag en stor glæde at afspille:

    KLEMZ

  2. *sjampis sprettes i tigerstaden* så flott at det endelig er på plass frøken. Forferdelig kjipt at det skulle drøye slik ut, fryktelig frustrende. håper du nå får tid og krefter til å tenke fremover i stedet. og grattis med caps! måtte det bli fine turer ut 😀

  3. Godt å høyre at det endeleg har ordna seg – men HALLO, det er jo noko som er heilt KOKO her…. Så forstår godt at det er ein liten bismak på sjampisen! 😉 Men gløym NAV og kos deg med skyggelue og solbriller – tippar du ser fabulous ut! 😀

  4. Hurra:)

  5. Supert! Jeg forventer et bilde av deg i ny lue 😀

  6. He he, kunne nesten kjenne champagnesmaken i munnen, Randi. Ja, det NAV systemet, du. Gleder meg til aa begynne en lang runde med selvangivelse, inkl loenn i utlandet, div. stipendier og utleie av leilighet…Skal ta vare paa linken og bruke den som pausemusikk! 🙂
    Haaper det blir mange gode dager, Marte!

  7. Jeg er svært spent på solbrillene!!

  8. Det gjorde seg med en champagnegalopp der ja 😀 Den skal jeg ta fram når det trengs!

    Takk for kommentarer og sjampisspretting i det ganske land og utland! Jeg ser nok ganske komisk ut der jeg går med mine mørke solbriller under skyggeluen, men det får heller være. Bilde kommer etter hvert 🙂

  9. Åh hurra for penger på kontoen! Men atte… hvis vi ikke kan få svar på telefonen skjønner jeg ikke poenget med telefonnummeret heller. Så utrolig merkelig. NAV er uforståelig… Men men… Penger er bra, så nå håper jeg du får mye hygge ut av dem framover! 🙂

  10. Jeg løper sporenstreks til nærmeste vinmonopol og kjøper inn sprudlevann! Korken i taket for deg, HenteSveis!

  11. Bare MÅ fortelle deg om positiv opplevelse i møte med NAV sist torsdag. En hyggelig saksbehandler, en fornuftig samtale var unnagjort på 30 minutt. Jeg stilte med god dokumentasjon, noe alle parter satte pris på. Vedtaket som ble gjort i samråd med lege og arbeidsgiver kom i posten allerede i dag. Skryte når det skrytes kan! Jeg hadde mageknip før jeg dro i møte, men gikk lykkelig derfra! Ikke at jeg er så mye bedre helsemessig, men jeg slipper i alle fall å bruke mer energi på saken det kommende året.

    Ha fortsatt en fin helg!

    • Randi: Så godt å høre! Det er viktig å få frem de gode historiene også. Og for en lettelse det må være å ikke trenge å bruke mer energi på den saken 🙂 Det fortjener champagnegalloppen i reprise 😀

  12. Jeg har tatt et glass rødvin, så nå koser jeg meg. Som single kjøper jeg disse små flaskene på 25cl. Litt dyrere, men det er også dyrt å slå ut rester fra kartong eller større flasker når vinen smaker eddik!

    • Det høres ut som en god feiring! Kan ellers anbefale vakumpumpe til å pumpe ut luften av rødvinsflasken etter at den er åpnet. Da kan man ta seg et glass i ny og ne uten at den blir dårlig 🙂 fin oppfinnelse!


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

