Mens jeg venter…

mars 9, 2009, kl. 10:53 | Publisert i Grønne hjertesukk | 9 kommentarer
Stikkord: , ,

Jeg rakk nesten å spise opp frokosten før Nav Utland svarte på telefonen. Men det var like før den kom opp igjen da jeg fikk høre svaret. Mer enn en måned etter at jeg sendte papirene mine til Nav for andre gang, er de fremdeles ikke registrert.

«Vi har litt etterslep på registreringen»

 sa Nav-damen lett. Mer enn en måneds etterslep, tydeligvis.  Siden papirene mine forsvant forrige gang, ville jeg være helt sikker på at de i alle fall kom fram denne gangen. Derfor sendte jeg papirene rekommendert denne gangen.

«Vi anbefaler folk å ikke sende rekommendert til oss, for da må vi gå og hente det»

sa hun også. Jeg fortalte, nesten sarkastisk, at jeg hadde litt dårlig erfaring med å ikke sende rekommendert, og spurte om hun hadde forståelse for det? Unnvikende svar.

Jeg hadde aldri trodd at jeg ville vurdere å kontakte media, men jeg må innrømme at tanken for første gang har slått meg. Dette går jo ikke an. Mer enn to måneder etter at jeg sendte papirene mine til Nav Utland første gang, er saken ikke en gang registrert. Og fra i morgen står jeg uten inntekt.

9 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jeg synes du skal si f-ordet. Og så synes jeg hun damen bare har godt av å gå. Både på postkontoret og i overført betydning.
    Det er både systemfeil og personfeil.

    Tante Grønn svarer: Jeg ble så satt ut at jeg ikke engang klarte å si f-ordet. Skal øve meg på å si det når jeg ringer tilbake igjen i morgen. Skulle ønske jeg kunne møte opp og si det til damen personlig, og gjerne til sjefen også, men kontoret ligger jo i Oslo så det blir vanskelig.

  2. Dette er så gale….
    Eg syns absolutt du skal gå til media! Det er (dessverre) i mange tilfelle einaste måte å få gjennomslag på og få belyst noko som tydeleg er ein graverande svikt i systemet..!
    Dette går jo berre ikkje an!!!

  3. Jeg blir glatt med deg til Oslo for å demonstrere litt utenfor NAV utland!! Jeg kan samle opp litt bleier fra Bjørnar og ta med hvis du vil…

    Du har min sympati og en klem, og middag hvis du er sulten 😉
    Og ja, jeg glemte rent å svare på den siste, tusling er bra (vi kan gå så fort du orker hvis du vil ha ut litt aggresjon). Også roper vi sånn «F**** NAV!

  4. Er det mulig!?! Dette er definitivt et tilfelle der det er på sin plass med banning! Var spent på svaret nå når du skulle purre igjen, men dette overgikk selv de mest kreative fantasier.

  5. Takk for sympatien, damer! Syns dette er helt utrolig selv, og ble så satt ut av det de sa at jeg ikke helt klarte å si fra hvor uholdbart dette er. Men skal prøve igjen i dag. Damen skulle prøve å sjekke hvor papirene mine kunne være og ba meg ringe igjen i ettermiddag… Sånn går no dagan.

  6. GÅ TIL MEDIA!!!! Kom igjen!!! Dette er jo psykobananastriller!!!! Min man har mottatt hele TRE brev fra NAV i forskjellige forsendeser om at de har registrert at vi ønsker at han skal få pensjonspoengene han fortjener for å ha tatt ut fødselspermisjon… De driver jo med noe, men de er åpenbart for opptatt med å sende dupliserte brev at de ikke kan hente rekommendert post….. GÅ TIL MEDIA! GÅ TIL MEDIA!!!!

  7. Dette er ille altså!!! Blir så sint og oppgitt når jeg leser, det skulle pokker meg ikke vært lov uten at NAV fikk skikkelig straff så det sved på …. hva nå enn de kan straffes med. Det er vel problemet… man kan jo ikke si opp folk, siden de tydeligvis mangler arbeidskraft..?

    😦

    Føler veldig med deg, dette her gjør jo ikke akkurat ting lettere når du er så dårlig.

  8. Psykobananastriller – det er akkurat det det er! 😀 Vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte.

    Vurderer å klage til sivilombudsmannen. Noen som har erfaring med sånt?

    Lothiane: Hver dag med kontakt med nav er en dårlig dag, for å si det sånn…

  9. Jeg vet… De gangene jeg må ha kontakt med NAV synker selvfølelsen ned til omtrent på nivå med skoene mine… 😦


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

