Kornerd

mars 7, 2009, kl. 15:42 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 8 kommentarer
Stikkord: ,

Det er kanskje vel kornerdete å glede seg til et program om korsang. Det er kanskje enda drøyere å glede seg til tv2 sin lørdagsunderholdning. Men når man ikke kan gjøre all verden selv, er det jo en lettelse når endelig et av tv-programmene handler om noe i nærheten av hva jeg driver med i mitt vanlige liv. Det er jo ellers så man kan få overdose av virkelighetsfjernt «reality-tv» med ungkaren og glamourjentene og jeg vet ikke hva. Så som den kornerden jeg er, teller jeg timene til det store korslaget begynner i kveld.

8 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Du er tilbake! 🙂 Jeg må si at jeg setter sånn pris på bloggen din, og har savnet deg i ditt fravær!

    Håper du har hatt det strålende, og kos deg med tv – kvelden.

    Tante Grønn svarer: Åh, nå ble jeg glad 🙂 Så kjekt at du liker bloggen! Du, vi må få til treff i den virkelige verden snart også. Jeg er fremdeles med på tusling…

  2. Jeg melder meg på som kornerd og takker for tipset – dette er lørdagsunderholdning for et kor-hjerte, hehe.

    Tante Grønn svarer: Takk for kommentar, Marit! Og du kvalifiserer definitivt som kornerd 😉 Syns kanskje det var litt høy tensing-faktor over korene, men tusen ganger bedre enn glamourjentene og ungkaren! Så jeg skal se på neste lørdag også.

  3. Jeg er ikke kornerd, men ser på TV2 nå. Mye fin sang! Kos deg du også og ha en fin kveld.

    Tante Grønn svarer: Godt at flere enn kornerder ser på korslaget. Jeg stemte selvsagt på laget fra Bergen. Noe annet er umulig, særlig når ordføreren i oslo sier at det viktigste er å slå bergen. Da måtte jeg stemme en gang til, gitt. (Og jeg som aldri stemmer på sånne programmer…)

  4. Jeg har ikke hørt om dette programmet, men kan godt forstå din glede over et tv-program som handler om din store interesse! Tenk om de sendte et program om sekkepipeband på tv’n, da hadde jeg vel omtrent gått i spinn. 😀

    Tante Grønn svarer: He he, ser for meg at et sekkepipeprogram måtte ha gått på nrk2 😉 Jeg er i grunnen litt overrasket over at kor får slippe til i beste sendetid på tv2. Som sagt var det litt vel tensingaktig for min del, men grei underholdning for en som ser alt for mye dårlig tv 🙂

  5. Marte is back!!! 😀

    Eg får ikkje sett det store korslaget, men det høyrtes ganske kjekt ut. Har det ikkje gått noko liknande program før? Meiner eg har høyrt om dette konseptet før.

    Volve Vokal skulle ha vore med! Men reknar med dei ikkje er deltakarar sidan du ikkje nevner det i innlegget..? Volve hadde gjort seg på tv! Eg blei jo bortimot kornerd eg også, då eg heia dokke fram i kor-konkurransen sist sommar (eller groupie kanskje..)..! 😉

    Tante Grønn svarer: Årvåkne Inga-C har selvsagt rett. Dette konseptet har vært vist på svensk tv før. Godt observert.
    Kjendisene setter sammen et kor fra hjemkommunene sin, og volvene har kunnet stille opp på audition som andre korister. Så faktisk en av volvene på opptaket fra audition, men hun var dessverre ikke i det endelige bergenskoret. Men jeg heier selvsagt på bergen likevel. To stemmer på sms ble det 😉
    Og du kvalifiserer til å være kornerd uten engang å synge bittelitt i kor engang. Du er jo den beste fan et kor kan ha! 😀

  6. Kjekt å se deg på nett igjen! Det har vært så underlig tomt her uten deg 🙂 Håper fjellturen ble fin. Vi må nok holde oss til NRK nett tv, TV2 tar penger for sine program. Mange sånne konsept-program kan dessuten bare sendes i «hjemlandet». Vi koste oss lenge med Hellstrøm på TV3 , før programmet plutselig en dag ble sperret for utenlandske IP adresser…. Og «Livvaktene» må vi se på dansk…litt vanskelig å få med seg hva de sier …men et godt tips hvis noen er veldig spente på hvordan det går…de har kommet lenger i Danmark…(Den er forresten ganske fiffig…får inn en del politikk…danskene er ikke så dumme). Ja,ja. Nå ser det ut som vi ser mye på TV her borte, men det går mest i Livvaktene, og av og til Nytt på Nytt ( Så forresten at Siv hadde dratt i gang valgkampen … og mediene slenger seg på). Pluss litt Monsen på sånne ordentlig bedritne dager, når vi trenger å drømme oss ut i villmarken … 🙂 Denne ble lang. Glad du er tilbake!

    Tante Grønn svarer: Det er godt å være tilbake når man får sånne kommentarer 🙂
    Fint å være på fjellet, men fant ut at skigåing ikke helt er tingen ennå. 3 km rolig gange på helt flatt terreng var nok til å slå meg ut et par dager…
    Så idiotisk at de blokkerer utenlandske IP-adresser! Kan man ikke fikse på sånt da, sånn at det ser ut som om IP-adressen er fra Norge? Mener noen skrev det i en kommentar på et innlegg jeg skrev fra Tenerife. Her går det mye i vintersport for tiden. Kan det meste om formen og helsen til alle løperne… Jaja, sånn går no dagan.

  7. Jeg er så gla du er tilbake:)

    Jeg er en god gammel kor-nerd (horn og tuba), med forhistorie i 17.mai-marsjering i motvind og hagl! Dessverre har jeg ikke tv, så jeg hadde satt pris på om du knatret ned en liten anmeldelse av programmet slik at jeg skjønner hva kollegaene mine snakker om i lunsjen i morgen;)

    Tante Grønn svarer: Jeg er også glad jeg er tilbake når jeg får så mange hyggelige kommentarer! 🙂
    Her er det på plass med en liten presisering. Jeg er en gammel korpsnerd som har spilt trombone i flere år enn jeg vil prøve å telle, og altså har både stygge uniformer og mange kilometer med marsjering i bagasjen. Men begynte altså etter hvert med kor. Det var jo mye lettere når man ikke måtte bære med seg en stor instrumentkasse 😉 Så nå er jeg altså kornerd. Og det var kor det handlet om i går. Skal se om ikke det må komme en liten anmeldelse utover dagen. Kjenner at jeg trenger litt starthjelp etter å ha hatt bloggefri i mer enn en uke…
    Tror forresten at det store korpsslaget kunne vært morsomt også 😀

  8. Jeg er også kornerd, men uten tv, og i hvert fall norsk tv, snøft…

    men jeg håper det var bra!

    Tante Grønn svarer: Takk for kommentar, Kamikaze! Du kan se programmet på tv2 sin nett-tv, men da må du sikkert betale noen kroner. Hvis du liker tensingliknende råsynging var programmet bra. Hvis du liker litt mer kvalitet og variasjon var det ganske middelmådig. Men til sammenligning med mye annet søppel de sender på tv, var det helt strålende 🙂


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

