Kalde dager

februar 4, 2009, kl. 13:12 | Publisert i Grønn fotografering | 7 kommentarer
Stikkord: ,

Det kjennes som en kald overgang å komme fra varme på tenerife til vinter i Norge. Jeg våkner om natten av at jeg fryser og må skru på det elektriske varmeteppet for å tine opp en frossen kropp. Etter at jeg kom hjem har det vært klare, kalde vinterdager, ganske utypisk for bergensvinteren. Men veldig vakkert. Dette er to av bildene jeg tok på tur i nabolaget, da solen var lav på himmelen og skapte magisk lys i en ellers vintergrå og bladløs hekk.

barfrost2

barfrost

7 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jeg kom hjem fra Gran Canaria den 7.januar. Fryser og lengter tilbake…

    Men vi går mot vår og lysere tider! Det viser bildene dine godt. FOR et vakkert lys du har fanget.

    Tante Grønn svarer: Takk for hyggelig kommentar, Randi! Jeg merker godt at det har blitt lysere bare på de to ukene jeg var borte. Og det er jo noe helt spesielt med det svake vinterlyset.

  2. Innvendig frost er ikke mye godt, glad vi går mot varmere tider, selv om det er en stund til enda. Flotte bilder du har tatt!

    Tante grønn svarer: Takk for det, Rune! Det er godt at hver dag er litt lengre nå 🙂

  3. Det var jammen en kontrast mot banneren din!

    Tante Grønn svarer: Ja, det har du jammen rett i. Tenkte ikke over det da jeg la bildene inn. Føler at det trengs litt palmesus i headeren på disse kalde dagene 🙂

  4. Nyydelige bilder! vinteren er vakker når den er kald, men det er innmari ubehagelig. Jeg gleder meg mest til våren uansett om det er pent nå. 🙂 Og her har vi fått enda mer snø…

  5. Så flott, Marte – du er kjempeflink til å ta bilder!
    Likte særleg godt det øverste! Det minna veldig om bilder Vegard tok då dei var her rundt nyttår (innlegget winter wonderland på bostonblogg).
    Ellers kan eg fortelle at det er veldig mykje fint ver her i Boston! Men folk klagar stadig over det dårlege veret, og trur eg tullar då eg seier at veret er mykje betre her enn heime i Bergen.
    Medan 9 av 10 dagar i Bergen truleg er overskya med regn, sludd eller snø, er nemleg 9 av 10 dagar her kalde med klar himmel og gnistrande vintersol. Men det er kaldare her og meir snø.
    Sjølv om vinteren kan vere fin, er eg enig med Lothiane.. Lookin’ forward to spring! 🙂

  6. Jeg syns vinteren er vakker når den er sånn, men er definitivt et vår-/sommermenneske. Så jeg må si meg enig med dere, Lothiane og IC, «looking forward to spring». Og siden det siste var et godt SATC-sitat med overført betydning, må jeg si at det gjelder forsåvidt helsen også. For det må vel bli vår en gang der og?
    IC, jeg tror kanskje du må sende en boston-delegasjon til studietur til bergen, så de kan lære å sette pris på været sitt. Man er kanskje litt rar når man har vokst opp i bergen, men jeg syns egentlig det blir litt kjedelig når det er fint vær hver dag…

  7. Brrr jaaa, skrekkelig kaldt. Jeg ligger også og fryser hele natten, det etter å ikke ha vært i syden. I natt tok jeg pledd utenpå dyna og det gjorde susen. nydelige bilder..! Det er vakkert når det er kaldt og fint vær!

    Tante Grønn svarer: Tusen takk, tornerose! Vi får håpe våren kommer tidlig i år 🙂


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

