Avglemt, navglemt?

februar 3, 2009, kl. 21:37 | Publisert i Grønne hjertesukk | 9 kommentarer
Stikkord: ,

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg har gjort alt for å få kontakt med deg. Jeg har ringt deg gang på gang, men du svarer ikke på telefonen. Jeg har sendt deg e-poster, men får ikke svar. Hva jeg gjorde galt skjønner jeg ikke. Jeg vet ikke hvorfor du ikke vil snakke med meg lenger. Kanskje var jeg for kravstor. Kanskje ba jeg deg om for mye for tidlig. Men jeg hadde begynt å stole på deg, og trodde vi var kommet så langt at jeg kunne fortelle ting akkurat som de var og si hva jeg ønsket av deg. Hvis du hadde sagt at du trengte tid for deg selv, for å tenke gjennom ting, så ville jeg forstått det. Men at du unngår meg på denne måten er vanskelig å takle, vanskelig å forstå.

Så kjære Nav Utland, hvis du leser dette, vær så snill å gi et lite livstegn. Jeg vil bare vite at du fremdeles er der for meg.

9 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Eh…kanskje de har dratt til utlandet…?

    Tante Grønn svarer: Takk for kommentar, Vibeke, og velkommen hit!
    Ja, kanskje det er der nav er for tiden 😉 Går det an å etterlyse nav gjennom interpol..?

  2. Er dei rett NAVla..?! 😉

    Tante Grønn humrer…. 😀

  3. Dette kan jo være en sak for Liv Signe NAVarsete?

    😀 (jeg måtte bare)

  4. Når vi nå er på galeien, bremsen sitter i NAVet…

  5. He he, NAV er kanskje de eneste som kunne kanskje trengt å være mer NAVlebeskuende… 😀

    Finnes det flere gode ordspill på NAV?

    Det hører med til historien at jeg endelig har fått tak i NAV og de har rotet bort papirene mine…grrr!

  6. Det høres ut som det er bruk for bedre NAVigasjon kanskje?

    Tante Grønn svarer: Dette blir bare bedre og bedre 🙂 *humrer*

  7. Jeg føler meg som en NAVlelo i dette systemet…

    Håper de svarer deg snart. 🙂

    Tante Grønn svarer: Etter å ha sittet i telefonkø i en evighet fikk jeg omsider svar, og det viste seg at de har rotet vekk papirene mine. Nesten bedre å ikke få svar enn å få det svaret…

  8. Herremin… Du er ikke den første, har hørt det der fra andre også. Utrolig at det kan gå an, altså. Håper du har alt sammen lett tilgjengelig så det går greit å få kopiert og sendt på nytt. Da bør de i hvert fall behandle saken din med en gang, ettersom det er de som har rota. :-/

    Tante Grønn svarer: Ja, man skulle jo ikke tro at det går an. Men det gjør det i alle fall. Fikk sendt alle papirene på nytt, rekommendert denne gang. Har ikke tro på særlig rask saksgang uansett. Nav utland har kjempelang behandlingstid uansett…

  9. Det er en tragisk historie….Håper det ordner seg for deg!

    Av og til må jeg le av NAVs klønete drift – hvis jeg hadde rota bort papirene til et prosjekt ville jeg fått sparken hvis jeg ikke tok ansvar og fikset problemet! Vel, nå er det vanskelig å rote bort noe når man har gode systemer for kundebehandling da….

    Kanskje på tide å modernisere NAV litt?

    Tante Grønn svarer: Takk for kommentar, Cat, og velkommen hit. Det er faktisk sånn at man nesten må le av det, for det er så utrolig. Men jeg satte latteren i halsen da NAV-damen sa på telefon: «For å si det sånn, så er ikke dette en uvanlig samtale.» Og det må jo bety at dette er en vanlig sak. Ikke rart de mister papirer når dette skjer hele tiden uten at noe får konsekvenser.
    Vel, mye av rotet i NAV har vel bakgrunn i en velkjent omorganisering for å modernisere aetat og sosialtjenestene. Men hvis de kunne modernisert i rutinene, uten å måtte omorganisere hele systemet, så er jeg med 🙂


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

