Home, sweet home…

februar 2, 2009, kl. 10:50 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 6 kommentarer
Stikkord: , ,

Man vet man er på vei hjem når:

regn_bergen– man i køen til flyet er omgitt av jenter som har følgende samtale: «Det e så gRRRådig kaldt her! Skikkelig noRRRdpolen.» «Ja, helt søRRRpolen, liksom.»

– både kapteinen og kabinpersonalet er bergensere, og når standardsetningen «Da ønskar vi velkommen til Bergen lufthavn, Flesland» blir sagt hører jeg gleden i stemmen og skjønner at de virkelig mener det.

– flyvertinnen og flyverten snakker så høylydt sammen at man ikke hører beskjeden fra kapteinen.

– en av passasjerene faktisk kjenner flyverten, og de bruker halve flyturen på å snakke sammen om en eller annen fest. Resten av flyturen snakker jo flyverten med flyvertinnen.

Men når Erna Solberg kommer ombord på flyet, da blir det litt i meste laget.

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Welcome home, baby! 😉
    Då eg leste dette, og såg bildet, fekk eg litt heimlengsel.. Det blir nok stas å komme heim og høyre den vestlandske skarre r’en etter 1 år i utlendighet!
    Gledar meg til å sjå både vestlandet og deg igjen, Marte!
    Stor klem, IC 🙂

    Tante Grønn svarer: Ja, det er en ganske god følelse å lande på Flesland og høre skikkelig skarring og brede vokaler igjen 🙂 Jeg gleder meg allerede til du kommer tilbake! På en måte håper jeg jo at jeg er her når du kommer til sommeren, men samtidig håper jeg jo ikke det…

  2. Ser og litt fram til den dagen der me kan landa på Værnes og bli tatt i mot trøndersk. Det hadde sjølvsagt vore enno betre med skarre r’ar. Må jo innrømme at ein skikkelg sur kald regndag med gore tex panser på fristar og litt no. Vinteren i Texas blir litt for einsformig

    Tante Grønn svarer: Ikke så ille å bli ønsket velkommen på trøndersk, men det er jo noe eget med skarre-r’er 🙂 I dag var det sol og frost i Bergen…det er jo ikke helt vanlig, men ganske godt for en hjemvendt solturist. Hvor kald blir vinteren der borte hos dere?

  3. Velkommen hjem til moderlandet igjen! Så nå skal du også fryse på tærne igjen… brrr…

    Varmere på vestlandet enn her på østlandet, så jeg fryser vel likevel mer enn deg!

    brrrr.. a brrrrr.. a brrr!

    Tante Grønn svarer: Takk for det, Tante Blå 🙂 Jeg fryser allerede på tærne. Prøvde meg på en liten tur ut for å kjenne hvordan det er med kulde igjen. Hadde mange lag med ull på og da gikk det greit. Men det er jo fint med barfrost da.

  4. Vittig!

  5. Vinteren i Texas blir er ikkje veldig kald. Har vel vore ned mot 2-3grader om natta og 5-10 på dagen. Men det varer berre ein dag eller to før det er opp på normalen på 20 igjen. Er vel kanskje den svingande temperaturen som er verst. Ein dag kan det vere 25grader og fint, neste ned mot 5-10 og surt. Regn har det vore lite av sidan me kom, har vel vore eit par dagar med litt regn på 4måndar. Har eigentleg ikkje regna skikkeleg her på to år (regntid) så det er ganske tørt…

    Tante Grønn svarer: Det må jo være tøft å være nesten uten regn for en som kommer fra en av Norges mest regnfulle bygder. Og det mener jeg ikke bare på spøk. Da jeg bodde i Sør-Afrika savnet jeg regnet. Syns det er godt med skikkelig regn av og til. 5 grader høres ganske surt ut når man er vant til over 20 grader… Hvis husene ikke er så godt isolerte virker det jo sikkert enda kaldere.

  6. Haha, morsomt! Sånt har jeg aldri opplevd når jeg flyr til Gardermoen. 😀

    Tante Grønn svarer: Jeg har bodd mange år i «utlandet» (dvs andre steder enn bergen) og det er alltid spesielt å lande på flesland på vei hjem. Det er virkelig en egen kultur 😉 Anbefaler forresten Spindelletts innlegg om bergensere – veldig treffende!


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

