Golf-ferie

januar 31, 2009, kl. 19:33 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 2 kommentarer
Stikkord: , , ,

Her i Syden bor vi faktisk på et såkalt Golf Resort. Det er forresten en ting jeg aldri ville trodd jeg ville si, at jeg bor på et Golf Resort. For det er et sted jeg aldri ville trodd jeg ville bo. Først bodde vi på et leilighetshotell like ved stranden, men siden det var for mye bråk og andre charterturister der ba vi om å få bytte. Og det lønner seg å klage. Vi fikk flytte til et hotell med mye bedre standard. Bare verandaen er større en leiligheten min hjemme.

Men det er altså et golf resort. På andre siden av gjerdet og buskene er de, golferne, et folkeslag jeg aldri har følt meg som en del av. Men vi tenkte jo at vi måtte prøve det, vi også, charterturister som vi er. Så vi tok et slag minigolf. Det er i grunnen en undervurdert sport. Det trengs både rå styrke og intellektuelle beregninger, og gjerne noen vekttall/studiepoeng med fysikk, for å komme seg forbi de krevende minigolfhinderene. I tillegg krever det fleksibel fysikk, som den følgende stilstudien viser. Foreslår minigolf som OL-gren ved neste sommer-OL!

 

minigolf21

 

minigolf3

 

minigolf4

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Haha, veldig bra stilstudie! 😀
    Likte særleg bildet der det ser ut som du går på do i buskane..! 😉
    Forresten, likte også det nederste bildet, der det er tydleleg at du feirar ein hole-in-one!
    Eg har aldri prøvt golf og aldri følt nokon dragning mot sporten, men er ein først på ein golf resort så er det klart ein må teste det ut!
    Kjem du heim til Norge nå i løpet av helga?
    Håpar dokke har hatt ein fabulous tur!!!

    Tante Grønn svarer: Golf (mini eller vanlig) var i grunnen obligatorisk aktivitet på et Golf Resort. Og det viser seg at hvis man virkelig går inn i det med liv og sjel kan til og med golf (type mini) være ganske morsomt!
    Jeg har akkurat kommet hjem etter en slitsom hjemreise. Turen var fabulous, og jeg kan glede deg med å fortelle at fast kveldsaktivitet var en episode eller fire av Sex&the City! Og at alt som skjedde på turen dermed kunne kommenteres med et SATC-sitat 😀 «You are a comic?»

  2. Så flott med oppgradering, aldri å forakte!! Minigolf er jammen litt artig.. har null peil og taper alltid, men det gleder menn som jeg spiller med:)

    Tante Grønn svarer: Det viktigste er jo å engasjere seg i spillet og ha det gøy. Vi tullet masse om fysikkberegninger og teknikk, men når alt kom til alt ble det jo mye sleivskudd 😉 Vi koste oss i alle fall!


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

