Geografisk forvirring

januar 26, 2009, kl. 12:27 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 8 kommentarer
Stikkord:

Flere av dere har sikkert lagt merke til det lille statistikkvertøyet som jeg har satt inn nederst på siden. Der kommer det opp land og sted leserne mine befinner seg på. At det har vært litt unøyaktig har jeg hatt en mistanke om lenge. Særlig siden et treff, som mitt litt mer sofistikerte statistikkverktøy lokaliserte til universitetet i Tromsø, kom frem på siden her som Kirkenes.

Men i dag er treffsikkerheten særdeles dårlig. Mitt eget besøk på siden fra den varme øyen Tenerife blir faktisk registrert som å komme fra fastlandet på Spania. Hmm, jeg må kanskje revurdere denne geografitelleren….

8 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. jeg har også fått klager på nøyaktighet på det live feed verktøyet.. men likevel er det litt morro, vel?

    Nå er alle vgbloggere utvist, så det betyr vel mer aktivitet her? 🙂

    «prates», da!

  2. Hehe, jeg også får de rareste treff.. Det ene øyeblikket fra Afrika, neste fra de indre bygder av norge og jeg må innrømme at jeg ikke helt alltid stoler på den jeg heller. Men synes den er litt artig forsåvidt.. Man føler seg liksom litt viktig når man kansje blir lest av folk på andre siden av kloden ;o

  3. Greetings from Cambridge, Massachusetts, United States of America! 😀
    For min del er lokalisasjonen svært så korrekt, ikkje berre har verktøyet fått med seg at eg er i Boston; men også at eg befinner meg i bydelen Cambridge!

    Du skal ikkje vere så sikker på at du ikkje har besøk fra dei indre bygder i Norge, Tornerose..! Eg er opprinneleg fra nettopp ei slik bygd, og mange av mine lesarar heimefra kan nok forville seg via min blogg til både Marte og deg! 🙂

  4. Morsomt å se hvor folk kommer fra da! Min var da riktig, selv om jeg bor helt ute i den ytterste kanten av den byen. Fin blogg du har! Måtte jo inn og titte når vgb forvandles.Hilsen Katten_3.

  5. Det rare er at noen treff er veldig nøyaktig, f.eks. når jeg er hjemme kommer ikke bare byen opp, men stedet jeg bor… Mens andre ganger er det helt feil, som f.eks Tromsø blir Kirkenes. Har vel kanskje noe med internettleverandøren å gjøre eller noe sånt. Festlig å følge med uansett 😉 Og treff fra de indre bygder skal man ikke se bort fra. Som IC har jeg også lesere som ikke bor i tettbygde strøk, og de forviller seg nok videre av og til…

    Hvis noen av leserene mine forveksler meg med noen som har hatt en blogg på vgb, så har jeg altså ikke det. Har en blogg på blogg.no, men altså ingen på vgb. I tilfelle det var en misforståelse der..?

  6. Disse treffene kan være forvirrende, men jeg tror det handler om internett-noder (?), som er kontaktpunktet der din internettleverandør er koblet opp. Noe sånt. For min egen del dukker jeg opp nede i sentrum av Oslo når jeg sjekker Statcounter, mens jeg egentlig bor i en bydel i utkanten av byen. Egentlig litt greit så ikke folk får opp gateadressa mi i statistikken sin. 😉

    Men Tenerife som dukker opp på fastlandet av Spania synes jeg er vel drøyt. 🙂

  7. Forrsten ikke spesielt vanskelig å trikse med en ipadresse… En venninne gikk inn i et program og fikset det og fikk ip i usa 😉

  8. Det virker som de fleste av Oslo-leserne mine dukker opp på det samme stedet i sentrum av Oslo på Statcounter, og du er vel en av dem, Lothiane 🙂 Takk for info forresten. Til tross for en overvekt av dataingeniører i familien har jeg ikke særlig innsikt i disse tingene 😉

    Hmmm, kanskje man skulle fikse seg en ip-adresse på et eksotisk sted, en stillehavsøy eller noe sånt?


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

