Postkort fra pensjonisten

januar 21, 2009, kl. 11:29 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 9 kommentarer
Stikkord: , ,

En kort hilsen til dere alle fra varme Tenerife. Aldri hadde jeg vel trodd at jeg skulle dra paa chartertur og vaere glad for at jeg har alt jeg trenger paa hotellomraadet. Men saann er det altsaa paa pensjonisttur. Har hatt selvpaalagt portforbud utenfor hotellkvartalet til i gaar, for aa unngaa for mye inntrykk. Og ikke minst for aa unngaa at jeg skulle gaa paa oppdagelsesferd og slite meg helt ut…

Men aa vaere paa chartertur er jo en ganske eksotisk opplevelse, for to midlertidige pensjonister som vanligvis er vant til aa klare seg selv. Jeg er foerstepensjonist og tur0peratoer, og jeg taaler daarlig stoy, for mye inntrykk og aa staa oppreist lenge. Min venninne andrepensjonisten har tidligere bodd baade i Liberia og Gaza, men er naa ryggoperert og taaler daarlig aa sitte og aa baere. Saa visse tilpasninger maa til.

Som sagt, det er eksotisk paa charterferie. Vi er omgitt av pensjonister, og paa butikken kan man kjope se og hoer. Paa menyen er det bilde av alle rettene, og alle butikker har det samme utvalget av solhatter, flytemadrasser og grelle suvenirer.

Naa gaar tiden min snart ut paa myntinnkast-PC’en her, og jeg skal ut i solen. Mer rapport kommer plutselig.

9 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Aah, dette hørtes behagelig ut! Og mens du er på ferie kan du kanskje tenke ut tre ting du er god til. Utfordringen finner du her: http://neglecta.blogspot.com/2009/01/jeg-er-flink-til.html

  2. ååå…din heldiggris!! Nyt dagene, og nettene, og varmen 🙂

  3. Det er deg virkelig vel unt å være på tur selv om det er «pensjonisttur» med visse hensyn. Godt å komme seg bort når kroppen ikke er frisk og man har hatt en litt kjipern tid. Håper det blir en energigivende opplevelse, i allefall får du noen nye impulser som er deilig å ta med seg i hverdagen. Du får virkelig tid til å humre over chartertur-livet også, skriv gjerne mer om det 😉 Nyt dagene der nede videre!!
    klem

  4. Hola chica! 😉
    Så kjekt med live blogging fra Syden! Håpar sol, varme, pensjonisttempo & paraplydrinkar gir deg litt piff tilbake!
    Her i USA er me i Obama-rus etter inauguration igår. Stas!
    Kjekt å høyre fra deg, Marte – kos deg vidare! 😀
    Klem, IC.

  5. Takk for kommentarer, damer! Forelopig lite paraplydrinker og tekster om charterlivet, rett og slett fordi jeg er sliten etter mye lyd og inntrykk. Men naa har jeg blitt flinkere til aa bruke oerepropper, saa blir sikkert litt bedre naa. (Takk for tipset, Tordenlill!)

  6. jeg var også på en sakte ferie, på et hotell uten barn.. det var godt, tror dere hadde også passet inn der! Det lå på Playa Del Cura, og du kan se bilder fra Gran Canaria-listen på bloggen min.

    Kos dere videre! Og husk på solkrem med faktor! 😀

  7. Du er på en slags studietur! I går så jeg Revolutionary road. Der var det en gammel mann med høreapparat som bare skrudde det av når kona snakka om noe han ikke likte. Han satt og så på henne og slappet av med sine egne tanker, uten å bli forstyrret. Synens larm er sikkert mer behagelig å se enn å høre på. Kos deg videre!

  8. Jeg tror du har funnet en nisje Marte! Vi som har brukte store deler av reiser på å løpe rundt å oppleve, nå når vi har passert 30 så er vi klar for å slappe av! Jeg utforsket også pensjonistlivet i Trondheim, og vel – I like 🙂 Så jeg skal legge listen på slow i 2009.

    Kos deg i solen.

    • Takk for kommentarer Kristine og Mrs Maerris 🙂
      Dette er virkelig en studietur. En slags sosialantropologisk studietur, der kulturen som skal studeres er charterkulturen. Aner omrisset av et nytt innlegg i det jeg skriver dette 😉 Dessverre har befolkningen paa leilighetshotellet vaart endret seg nesten umerkelig de siste dagene. Gjennomsnittsalderen har gaatt noe ned og dermed har stoynivaaet gaatt opp. Foeler meg virkelig som en gammel dame naar jeg klager over dunkemusikken sent paa kvelden naar jeg har lagt meg…kl22…
      Ellers er langsomtlivet noe vi alle burde proeve av og til. Syns jeg begynner aa bli god paa det naa.


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

