På kjøleskapsdøren 3: Regn og kor

januar 12, 2009, kl. 13:53 | Publisert i Grønn kjøleskapspoesi | 8 kommentarer
Stikkord: , , ,

I går hadde jeg tenkt meg på konsert. Koret mitt skulle synge nyttårskonsert sammen med flere andre kor. Men noen ganger må man gi tapt for vær- og føreforhold. I går regnet det fra jeg stod opp til jeg la meg, ikke bare noen dråper fra himmelen, men rett og slett som om en dusj stod på hele dagen. Ordentlig bergensregn, med andre ord. Sånt regn som kommer fra siden, og som gjør deg kliss våt hvis du har en liten åpning mellom regnklærne. Sånt regn som gir små oversvømmelser overalt fordi rister og kummer ikke klarer å ta unna. Geofysisk institutt har målt at det kom nesten 60 mm nedbør i går, og det var bare fra kl 06. Det regner vanligvis 190 mm til sammen i hele januar i Bergen, så da har vi vel unnagjort en stor del av dette i går… (Og ja, jeg har for mye fritid)

I alle fall, jeg orket ikke å komme meg til konsert i dusjregn og motvind, så dagens kjøleskapsdikt er tilegnet Volve Vokal. Jeg skulle gjerne ha vært der! Både for å høre på nydelig musikk og for å ta en øl etterpå 🙂  Jeg prøvde hardt å få diktet til å rime denne gangen, men i mitt litt begrensete ordforråd var det ikke så mange ord som rimet.

kjc3b8leskapspoesi3

8 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Så fine dikt! Kan du skrive ett ooooom søvnmangel?

  2. Så synd at du blei sittande verfast.. Men slik er det i Bergen av og til.. Volve Vokal er best, ingen protest! – stor helsing til dei! 😀
    Du er jammen i støtet med kjøleskapsdikt, dette kan du..!

  3. Kult med kjøleskapsdikt! Kjør på! Jeg tror dikt med ferdig trykte ord, på engelsk, er en god øvelse. Jeg tror man blir enda smartere av det!

  4. Tror dette kommer i klasse med kryssord når det gjelder hjernetrening. Og jeg trenger jo litt hjernetrening etter å ha hibernert i flere måneder… Føler meg som «marte den ikke så veldig smarte» 😉

  5. En fin, liten serie med kjøleskapdikt! 🙂 Jeg har et sett med 500 norske ord og det er innmari populært når folk kommer innom.

    Så kjedelig du ikke fikk vært med på korkonserten. 😦

  6. Takk for det, Lothiane 🙂 Kjøleskapsdikting er en passende aktivitet for meg for tiden.
    Jeg syns forresten det er enda kjedeligere at jeg ikke klarer å være med i koret, men har forsont meg med det nå.

  7. Det skjønner jeg godt. Det å være med i et sånt miljø der du får gjort akkurat det som du liker å gjøre, betyr så mye. Da er det innmari vondt å ikke kunne pga helsa. 😦

    • Har veldig lyst til å være litt med der, de gangene de skal øve på ting jeg kan. Men er fryktelig redd for at det skal bli for mye. Igjen. Vanskelig dette her, å være aktiv nok, ikke for lite og ikke for mye…


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

