På kjøleskapsdøren

januar 10, 2009, kl. 20:21 | Publisert i Grønn kjøleskapspoesi | 5 kommentarer
Stikkord: , ,

Min reisevenninne har sendt meg kjøleskapspoesi som jeg kan bruke mine små glimt av virketrang på. Eller det vil si, det er jo jeg som skal lage poesien. Det hun har sendt meg er bitene, som til sammen kan bli poesi. Utfordringen er å lage et dikt som inkluderer ALLE bitene når vi kommer til sydligere strøk. For å øve meg introduserer jeg i dag serien «På kjøleskapsdøren», som et slags dagens dikt. Hver dag skal jeg vise dere hva som står på kjøleskapet.

Det første diktet er inspirert av min reisevenninne, som da det var på det verste for oss begge drømte en natt at hun svømte i et basseng og jeg satt ved bassengkanten og leste bok. Da hun fortalte det til meg sa jeg «men kan vi ikke bare gjøre det da?» Og nå skal vi gjøre nettopp det, svømme i bassenget og lese bok 🙂

img_0628-1

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Veldig bra ide – gledar meg til fortsettelsen! 🙂
    Ein rask kikk på orda du har til rådighet viser at det er mange ord med poetisk potensiale, dei aller fleste faktisk! Men eg stoppar opp ved følgande ord: «rugby»… Hmmm, der får du ei utfordring! 😉

  2. Jeg har jo faktisk vært på en vaskeekte rugbykamp i Sør-Afrika. Hvis du hadde vært der hadde du også vært sjokkert. Mest over pauseinnslagene. Flotte biler kjørte rundt med hver sin lettkledde dame sittende ut vinduet. For ikke å snakke om «flashers» før kampen begynte. Ille. Det hadde vært noe for CarriedAway det 😉

  3. Bestevenninna mi har også sånne ord på kjøleskapet, men norske. Noen ganger har jeg tenkt at jeg skal vente til hun sovner og lure med meg alle sammen, hehe. Jeg elsker dem! Tenk å møte hver morgen med inspirasjon til kreativtet og lek før man har fått i seg frokosten!

    Gratulerer så mye med nye ord og ny ferie. Det er deg vel unt!

  4. Stilig! Jeg har norsk utgave på kjøleskapet mitt.. med 500 ord. Det er innmari artig og gjestene som kommer hit klarer nesten ikke delta i samtale, ettersom de står ved kjøleskapet og setter sammen tekster. 😉

  5. Neglecta og Lothiane: Jeg har også lenge tenkt å kjøpe (eller lure med meg fra venner…) ord til å ha på kjøleskapet, men har ikke kommet så langt. Da er det jo godt å ha handlekraftige venner som ordner opp 😉
    Dere får vente i spenning på mer poesi…nå skal jeg nemlig bort til kjøleskapet en tur 🙂


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

