Mykje lys og mykje varme

januar 10, 2009, kl. 16:41 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 7 kommentarer
Stikkord: , , ,

sun_clipart1-150x150Denne uken har jeg bestilt tur til varmere strøk. Sammen med en ryggoperert venninne skal vi to uker på pensjonisttur eller rehabiliteringsopphold. Kall det hva du vil. Hun skal trene i bassenget og gå på tur, og jeg skal som vanlig gjøre ting som gjør meg godt. Ser for meg at det blir å se på havet fra balkongen, drikke kaffe på fortauskafe og vandre sakte langs strandpromenaden. Og så blir det vel litt strikking også, siden jeg har nytt strikketøy og har lært meg å strikke patentstrikk.

014-cat_sleeping_021

Litt foruroligende er det jo at det er kulderekord på kanariøyene denne helgen, med ca samme temperatur som det var i Bergen i går, nemlig 7 grader. Men jeg stoler på meteorologene som sier at det vil bedre seg før vi drar neste helg. Og alt er i grunnen bedre enn annenhver dag med snø og regn, som det har vært her siste uken. Jeg trenger ikke hetebølge og varmesjokk, men blir glad hvis jeg kan slippe flere lag med ull hver dag. Litt dagslys og sol i ansiktet er jo heller ikke å forakte.

7 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. SÅ BRA!!! Masse masse GOD TUR! 😀
    Eg reknar med at det blir blogging fra Sydens (forhåpentlegvis) varme sol..?
    Syden… snedig ord forresten, kor har det sin opprinnelse..? Og kva område inkluderes i Syden-begrepet? Er temmeleg sikker på at Kanariøyene er midt i Syden! 😉 Håpar dokke slepp å sjå noko av det «Sydenliv» som blei presentert i tv-serien med samme navn.. Eg såg ein episode og blei så skremt av korleis nordmenn på Syden-tur oppførte seg at eg aldri har sett det igjen..

  2. Er vel ikke mulig å unngå turister på kanariøyene, men håper jo å unngå de verste turistområdene. Blir jo ikke noen partytur, dette her. Mer en pensjonisttur, tatt i betraktning formen til oss to som skal reise 😉

  3. Høres deilig ut! Håper været blir akkurat passe varmt og at du får gode dager! 🙂

    Pensjonisttur høres ut som en god plan. 😉

  4. Ynskjer deg riktig god tur til sola tante Grønn. Håpar du får mange gode glimt framover.

  5. Tusen takk for det, Liv Kjersti! Kjekt at du stikker innom her i blant 🙂 Håper at det går bra med deg og med den bitte lille 🙂

  6. God tur! Patentstrikk er virkelig tingen! Med tjukke pinner og dobbeltalpakkatråd har jeg strikket et fint skjerf på tiden det tar å reise med tog fra Voss til Bergen!

  7. Det er alpakka det går i her også 🙂 Men må kanskje få ennå et nytt strikketøy før avreiser, for som du sier går det fort unna når man først setter i gang. Er imponert over strikketempoet ditt. Vurdert å ta toget til Oslo? Du ville jo ha rukket å strikke 3-4 skjerf på den tiden…


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

