Julefred

desember 24, 2008, kl. 23:32 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 5 kommentarer

Julefred er å ligge stille i sengen med en katt som maler, noen timer før gjestene kommer. Det er å ha lagt fra seg dårlig samvittighet for at man ikke hjelper til, selv om støvsugeren går i bakgrunnen sammen med barnegråt.

Julefred er å ligge på sofaen i kjellerstuen mens stemmene summer i stuen over. Det er å ha støyen på passe avstand etter en lang julemidag.

Julefred er å sitte for seg selv og skrive et blogginnlegg som nesten ingen kommer til å lese i kveld siden det er julaften.

5 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Jeg leser det og deler din julefred da mine 7 tantebarn akkurat har dratt:)

    Ønsker deg en fortsatt fredelig jul!

  2. Takk for det, Pippi! God og fredelig jul til deg også 🙂

  3. Eg er 6 timar på etterskudd her i Boston og har akkurat satt kalkuna i steikeovnen – så eg leser også, ja! GOD JUL 😀

  4. Du er så utrolig flink, selv etter kort tids sykdom
    (etter min tidsregning), til å klare å la humla suse selv om du ikke får bidratt slik du vil. Å være tilskuer til det som skjer rundt seg og samtidig klare å slappe av med det er den beste måten å bli frisk igjen på.
    Det er tøft, men nødvendig. Fortsett slik og ikke press deg til noe, så kommer du deg forhåpentligvis kjempefort.

    Men det er så vondt når en hører barnegråt og slitne foreldre og ikke kunne hjelpe til når det er den en egetlig vil.
    Jeg har selv ligget timesvis vegg i vegg med min famile og ikke klart å hjelpe til med noe, uansett.
    Det krever styrke å ikke la det gå helt innpå seg.

    Håper du fikk masse fint i kveld.

  5. Tordenlill: Jeg syns det er kjempevanskelig å la være å bidra, når det er nettopp det man helst vil… Som du sier, det er krevende å ikke la det gå innpå seg.
    Takk for hyggelig julehilsen! Håper det lå mye fint til deg under treet i går også 🙂


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

