Dårlig tantekondis

desember 23, 2008, kl. 19:08 | Publisert i Grønne hjertesukk | 2 kommentarer
Stikkord: , , ,

Tante Grønn er på julebesøk og skal være tante i en hel uke for mitt favoritt-tantebarn, som i noen måneder til er mitt eneste tantebarn. Jeg så for meg at det skulle bli rolig og koselig å være på besøk, men hadde vel ikke innsett hvor mye energi og lyd det er i et nesten 2 år gammelt tantebarn. Så jeg innser at tantekondisen er alt for dårlig. Å være utmattet etter kyssesyken er ikke helt forenlig med fulltids tantevirksomhet. Særlig ikke når en hund og en katt også krever sin del av oppmerksomheten. Så nå har jeg søkt tilflukt i kjellerstuen, i håp om at hvis jeg tar sånne pauser innimellom så varer jeg ut julen.

2 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Dette høre skjent ut!
    Krefter som ikke strekker til er det dummeste som finnes. Særlig når en gleder deg til noe, men finne ut at en ikke strekker til.
    Jeg vil tro tantekondisen kommer seg sakte men sikkert og du kan ta igjen det tapte.
    Det med å ta små hvilpauser er lurt. Da varer en mye lenger. Særlig om en tar de før en absolutt må. Altså litt føre var. Da trenger en ikke såå lang tid for å komme seg.

  2. […] gledene over å gjøre ting man ikke klarte før. Jeg syns det er vanskelig å være i min nye dimensjon. Jeg er vant til å engasjere meg, jobbe, diskutere. Nå skal jeg være fornøyd hvis jeg leser […]


Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

