Interessant for noen, uinteressant for noen…

november 28, 2008, kl. 00:45 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 9 kommentarer
Stikkord:

Jeg liker ikke kjedebrev/kjedemailer. Kanskje er det at jeg er tvunget til et stillestående liv i sofaen for tiden straffen jeg får fordi jeg aldri sender sånt videre. Eller ikke. Jeg er heller ikke så glad i såkalte meme’er, men nå har jeg blitt tagget av Fru Jones. Det er første gang jeg faktisk har blitt tagget. Hadde vel egentlig tenkt å gjøre som med kjedebrevene, nemlig ingenting. Men siden det er ganske stille her på bloggen for tiden på grunn av at det er ganske stille i hodet mitt, og livet forøvrig, får jeg benytte anledningen til å skrive noe.

I alle fall, sånn er det visstnok det skal være:
1. Du må linke til den bloggen som tagget deg.
2. Lag en liste med seks (u)interessante ting om deg selv.
3. Tagg fem andre blogger, la dem vite det ved å kommentere på deres blogg.

Så her kommer altså noen (u)interessante ting om meg:

I. Jeg er hektet på serien Sex and the City. Ikke en overraskelse for de som kjenner meg godt. Jeg klarer ikke se en episode om gangen, men minst fire eller fem eller seks. Har sett alle sesongene sånn cirka fire til fem ganger. Skal akkurat til å begynne på sesong 6 igjen nå, min favorittsesong. Denne avhengigheten har ført til seier i den ultimate SATC-quizen med rundt 200 spørsmål (laget av Inga-Cecilie/Carrie), at jeg har farget håret rødt for å kle meg ut som Miranda til premieren av SATC-filmen og at jeg kan en hel haug med gode sitater fra serien.

II. Dagens høydepunkt i mitt sofaliv for tiden er Gilmore Girls på TV Norge kl 13.35. Før det er det lite bra å se på TV. Tro meg, for jeg ser på TV hver dag på dagtid.

III. Det er en grunn til at jeg kalles Tante Grønn. Jeg har mye grønne klær, f.eks 2 grønne boblejakker, 1 grønn skinnjakke og 1 grønn tynn kåpe. Hvor mange grønne gensre og topper jeg har tør jeg ikke tenke på. Det går rykter på jobben om at det var jeg som fikk gjennom at grønn skulle være temafarge i de nye kontorlokalene. Sannheten er at det var en annen som lanserte fargen, men det er det ingen som tror på når de ser meg. Og når jeg tenker meg om har den grønne fasen vart ganske lenge. På russebildet går jeg i grønt…og jeg var rødruss.

IV. Jeg liker å sitte på Augustins Kaffelade i Bergen med cortado og scones. Når du bestiller scones der får du en liten skål med skogsbær ved siden av. Herlig! Og for en utmattet sjel er heldigvis busstoppet med bussen hjem rett utenfor.

V. Da jeg var liten elsket jeg alle mulige hobbyting, som brodering, maling og å lage figurer av filt. Nå syns jeg det er mest dill. Kun strikking som duger.

VI. Jeg har fått drømmejobben, men har vært sykemeldt fra tredje dag. Nå har det gått mer enn tre måneder og lengre skal det bli. Det suger.

 

Sånn. Da var det gjort. Jeg utfordrer Inga-Cecilie, Mrs. Mærris, Tordenlill og Lindis. Kommer ikke på en femte person å tagge, så får vel min straff i form av forlenget slapp tilværelse.

9 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Hahaha, dette var gøyal lesning!!! 😀 Sjølv om eg sjølvsagt var klar over ein del av desse faktaopplysningane om deg, var det likevel i høgste grad interessant lesning!!
    Slike såkalla uinteressante trivia-opplysningar om folk er veldig veldig moro..! Eg hadde jo faktisk ein «Fleip eller fakta om turnuslegen»-konkurranse om meg sjølv på avslutningsfesten i turnus, hehe…
    Må ellers seie at du var utruleg kjapp med å kommentere på andre NY-innlegg på bloggen min – hadde knapt posta det før kommentaren fra deg tikka inn, veldig bra! 🙂
    Eg tar utfordringa di, men må tenke litt på det før eg tar pennen fatt… PS: Greit at du har slutta med «figurar av filt»… 😉

  2. Tenkte kanskje at du trenger noen julefigurer av filt til julefeiring langt hjemmefra? Eller hva med en dorullnisse? 😀
    Skulle likt å vært på fleip eller fakta-konkurransen din! Sikkert mange morsomme fakta å ta fra 😉

  3. …det står respekt av en grønn rødruss! 😀

  4. Hoisann, her må eg visst kommentere hos deg òg Marte! Figurer i filt, det er jo heilt fantastisk, og eg ser det for meg i alle mulige farger og motiv! Det må du ikkje slutte med! Du kan lage lage eit heilt bilde (f.eks tema: Uganda m/avocadotre), med figurar som ein kan flytta rundt på, jippi!!, hugsar du IC fra «yngstes» (du kan sei eg (og sikkert alle andre) drømte vanvittig om å vere den som fekk flytta rundt på eseler, engler, hyrder og jesusbarn i krybbe…)
    Ja til filtfigurer!!!!!!!!!!!!! 😀

  5. Yes! En vaskeekte Ingeborgkommentar i mitt kommentarfelt 😀 Det reddet dagen min i dag! (At dagene mine er ganske langsomme og at det ikke skal så mye til for å bli en sensasjon trenger vi ikke snakke så høyt om…)
    Jeg har nesten vurdert et oppfølgingsinnlegg etter dette. For etter at jeg skrev at sånne hobbyting bare er dill har det umerkelig kommet inn som passende aktiviteter i sykemeldt førjulstid. Ikke akkurat figurer i filt, men jammen ikke langt unna. Når jeg bare får start på laptopen min igjen og dermed tilgang til bildedokumentasjon skal det komme oppdatering på hobbyfronten 😉 Stay tuned! Don’t go away!

  6. Hoisann, dette var mat for Ingeborg, ja..! 😉 Jepp eg huskar godt filtfigurane fra bibelhistorien, både fra søndagsskulen og yngstes – det var stas! Lurar på om ungane idag er like fascinerte av eit så lite high-tech virkemiddel som filtfigurar..?!
    Eit anna komisk fenomen: applikasjon! Huskar du alle ei applikerte gjenstandane me måtte lage i formingstimane, Ingeborg?? Å huttetu det var ikkje spesielt fint. Nå har jo denne håndarbeidsformen fått sin renessanse i form av quilting..!
    Me gledar oss stort til bildedokumentasjon på hobbyfronten: snakkar me dorullnissar..??
    Me er her, Marte! We won’t go away! 🙂
    Førjulshelsing fra Boston, IC

  7. Flanellograf! Det var det den het, tavlen med filtfigurer 😀 Å, det var tider det. Tror dessverre flanellografen har måttet gi tapt for nyere teknologi. Litt trist, egentlig. Kanskje en ide for bloggen å lage en flanellograf og ta bilder av den. En ny type bildeblogging. Flanellografblogging, rett og slett. Skal tenke litt på det.
    Er et skritt nærmere å få laptopen i gang nå. Lite hjelp å få fra IT-avdelingen på universitetet så må fikse alt selv og det tar jo fort litt tid i utmattet tilstand 😉 Men hobbyoppdatering kommer plutselig!

  8. Mye bra lesning her hos pasienten 🙂
    Men flanellografen har da slett ikke gått i opplag!
    Bare sjekk denne:
    http://www.mamut.net/flanellograf/

    Og jeg hadde nettopp gjensyn med et annet kjent og kjært hjelpemiddel på foreldremøte i barnehagen: overhead-prosjektoren! Den trodde jeg ihvertfall var utdødd, men den lever altså i beste velgående, selv i barnehagen eid av teknologenes fagforening…

  9. Å, dette ante jeg virkelig ikke. Tenk at flanellografen lever fremdeles. Mer fancy bilder og farger og slikt noe, men likevel den gode, gamle flanellografen 😉 Herlig!
    Overhead-prosjektoren har jeg også møtt på et par ganger, når jeg minst har ventet det. Syns det beste er når noen har laget en fin powerpoint-presentasjon, for så å printe den ut på såkalte foiler for å bruke den på overhead 😀


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

