Pauseunderholdning

oktober 1, 2008, kl. 15:36 | Publisert i Grønn fotografering | 6 kommentarer
Stikkord: , , ,

Denne bloggen skulle jo handle om mine opplevelser i Uganda. Men siden jeg ikke er i Uganda, og de store opplevelsene heller ikke står i kø, kommer det derfor litt pauseunderholdning. Disse bildene er fra forrige helg da jeg var på hytten med foreldrene mine og Laban, den gjørmeelskende og alltid like lojale Golden Retrieveren til min søster og de. Det var nydelige høstfarger, og til og med en utmattet kyssesyk kan klare å leke litt med nytt kamera. Er veldig fornøyd med mitt nye leketøy – et digitalt speilreflekskamera.

Og det er mye vakkert rett utenfor hyttedøren for den som ikke klarer å gå lange turer 🙂 Dessverre rakk jeg ikke å ta bilde da det plutselig løp en elg forbi hytten. Jeg stod inne i hytten og så tilfeldigvis ut – og der løp det en elg. Jaja, trenger visst ikke å dra til Afrika for å oppleve ville dyr.

6 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Fine bilder, Marte. Slitan med nytt kamera. Jeg legger merke til at du skriver : «Min søster og de». «og de» kan være barn, bikkjer, kjærester, katter, eller menn. Kult. Hvis man ikke vet, kan man selv fylle inn det som man tror passer og skjuler seg bak «og de».

  2. Takk for det, Mærris! Jeg er litt uenig med deg, men samtidig litt enig. Min mor og de, f.eks., betyr jo i utgangspunktet min mor og min far. På samme måte som at min mormor og de betyr mormor og morfar. Ingen hunder og katter og slikt noe. Men syns at min søster og de er et bittelitt løsere begrep. Kanskje ubevisst fordi det i vår generasjon finnes litt flere former for familie enn i storhetstiden til min mormor og de. I dette tilfellet inkluderer «og de» samboer, sønn, katt og jo egentlig en hund 🙂 Spennende at de gode, gamle uttrykkene får nytt innhold når samfunnet forandrer seg. Kanskje noe for et innlegg på Mrs. Mærris..?

  3. Veldig flotte høstbilder, Marte! Sant det er kjekt med digitalt speilreflekskamera? Eg må innrømme at eg nesten berre bruker auto-funksjonen, men det som er så genialt er jo at bildene alltid blir fine likevel! Begynner å bli høstfargar her i Boston også nå, må få tatt nokon bilder av det! Artig bi-diskusjon om uttrykket «og de»..! Er vel litt som med uttrykket «…og sånn», men det er endå mindre spesifikt. Føler at Mrs.Mærris er den rette til å adressere dette temaet i eit blogginnlegg!

  4. Takk, IC! Foreløpig kun autofunksjon her i gården også, men har ambisjoner om å bli litt mer avansert etter hvert.
    Jeg også syns at Mrs. Mærris absolutt burde ta for seg «og de»-begrepet. Hun er jo ikke bergenser og har ikke vokst opp med det, men nettop derfor har hun kanskje distanse nok til å kunne beskrive det godt 🙂

  5. Veldig fine bilder. Er det ikke gøy med kamera? Ønsker meg veldig digitalt speilrefleks. Gjerne med en fisheye-linse. Og en telelinse. Åh! Det hadde vært noe. Da skulle jeg prøvd å lage kunst. (Selv om jeg forsøker å lage kunst uten fisheye også…) Hvordan er du fornøyd med kameraet? Funnet noen kjekke funksjoner enda?

  6. Takk for det, EliAnnSteikPann 🙂 Har ikke eksperimentert så mye med kameraet ennå, siden overskuddet ikke har vært på topp. Men formen er stigende nå, så kommer sikkert etter hvert. Hva er fisheye for noe?


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

