Feberhett i Kampala

september 3, 2008, kl. 14:38 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan, Tante Grønn i Uganda | 3 kommentarer
Stikkord: , ,

Man skal vel egentlig ikke blogge i arbeidstiden (saerlig ikke naar man sitter i landskap og alle som gaar forbi ser dataskjermen…), men naar kroppen er mest opptatt med temperaturregulering som er helt ute av lage og hodet er fylt med bomull er det ikke saa mye vits aa proeve paa noe annet.

Som jeg skrev i gaar er jeg litt syk. Har hatt feber siden Koebenhavn, foerst kun lavgradig og om kvelden, men senere hoyere feber og etter hvert hele tiden. Saa i gaar gikk jeg til FN-legen, som selvsagt foreslo aa skyte fra hoften med bredspektret antibiotika som kunne ta knekken paa de meste. Jeg insisterte paa aa vente paa proevesvar i dag.

Saa naa er infeksjonsfokus fastslaatt, og det ble uansett bredspektret antibiotika (ciproxin for de som er inne paa saant) og jeg haaper paa bedre tider.

Uansett, aa gaa paa FN-klinikken var en opplevelse i seg selv, saa kanskje det blir mer om det senere 😉

3 kommentarer »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. GOD BETRING, Marte!
    Må du vere på jobb når du er febersjuk og går på AB..? Gå heim og legg deg, jente (doctor’s order)!
    Hold oss oppdatert om feberkurve, allmenntilstand og anna av interesse.. Stor klem, IC 😀

  2. […] nettene blir lange Jeg vet ikke hvorfor, men i det siste har nettene i Kampala begynt å komme tilbake til meg. Minnet om fortvilte netter alene under myggnettingen var ganske […]

  3. […] jeg falt da jeg var kommet til Uganda. Da alt skulle være nytt og spennende, kjentes det tungt og febervarmt. I stedet for å oppdage ny by og nye mennesker, ble jeg innlagt på sykehus. Jeg stilte min egen […]


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

