Rapport fra første etappe

august 28, 2008, kl. 18:49 | Publisert i Sånn går no de grønne dagan | 1 kommentar

Etter en uhyre stressende innspurt som endte med hyperventilering og at foreldrene mine må vaske ut leiligheten min, kom jeg meg utrolig nok på flyet til København. Der møtte jeg en taxisjåfør som trodde jeg var musiker siden jeg hadde gitar med. (Lite ante han om at jeg virkelig er en hobbygitarist – jeg kan jo bare to sanger og ingenting mer. ) Det viste seg nemlig at han spiller et tyrkisk instrument, som jeg ikke husker navnet på, og jeg fikk høre på CD som han hadde spilt inn. Da han spurte om jeg sang også, måtte jeg innrømme at jeg nok ikke er musiker. Men fikk høre litt til på den festlige bryllupsmusikken han spilte likevel.

 

I dag har jeg vært på briefing. Det vil si å få alt for mye informasjon på en gang. Jeg har gitt resten av skjemaene til Nadia, damen som tar seg av meg. Og jeg har fått avklart at jeg får refundert 6 mnd av den dyre, dyre malariaforebyggende medisinen Malarone. Så de som har vært bekymret for at jeg skulle få malaria kan nå slappe av.

 

I tillegg har jeg ruinert meg på å kjøpe ny koffert, siden jeg i alt stresset i går klarte å snuble og trakke på den ene låsen på min kjære, turkise koffert sånn at den knakk. Nå har jeg kjøpt en sikker hardkoffert med fire hjul, men som dessverre er mørkegrå som de fleste andre kofferter.

 

Tidlig, tidlig i morgen flyr jeg fra københavn. Og på kvelden lander jeg i kampala  og blir hentet av en sjåfør som skal holde opp en lapp med navnet mitt på 😉

Det skal visstnok være internett i leiligheten min, men jeg tror det når jeg ser det. Da skal dere få oppdatering i løpet av helgen.

 

Nå skjer det virkelig! Nå drar jeg!

Tenk det, Hedda

1 kommentar »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. […] mål med forberedelsene før jeg skulle flytte til Uganda, og hvorfor jeg på avreisedagen var så stresset at jeg for første gang hyperventilerte. Men fremdeles hadde jeg ikke sett at jeg hadde løpt forbi […]


Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.
Entries og kommentarer feeds.

